شناسهٔ خبر: 119918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد؛

فرهنگ سازی ایمنی ترافیک؛ ضروری است

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: بخش قابل توجهی از تلفات جاده ای به عدم رعایت فرهنگ ایمنی و تردد جاده ای مربوط می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار داشت: تحقیقات و ارزیابی های حوزه تصادفات جاده ای، عوامل یا منابع ریشه ای تصادفات را سه عامل: انسان، وسیله نقلیه و عوامل محیطی(جاده) را ذکر می کنند. در واقع تمامی تصادفات از وجود خطا و نابسامانی در یکی از این سه منبع سرچشمه می گیرد.

وی گفت: پژوهش ها حاکی از آن است که منبع انسانی و خطاهای بوجود آمده در آن بیشترین تصادفات را ایجاد می کند. بر اساس یافته های طرح های پژوهشی این اداره کل، یکی از علت های تصادفات کمبود سواد ترافیکی و مهارت رانندگی پایین صاحبان وسایل نقلیه است که می توان با افزایش آموزش های رانندگی قبل از دریافت گواهینامه، کاهش سوانح رانندگی را رقم‌ زد.

کرمی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی و ترافیک گفت:در راستای ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می‌شود که طی ۸ ماهه سال جاری، ۷ محور ایمن سازی انجام شده و ۶ محور دیگر نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان کرمانشاه انتخاب و برحسب اولویت‌بندی؛ آموزش و توزیع اقلام ایمنی اهداء می‌شود و اقلام آموزشی مانند لوازم‌التحریر، کتابچه های آموزشی و ... با شعارهای ترافیکی نیز توزیع می گردد و با توجه به اهمیت آموزش دانش آموزان از ابتدای سال جاری تاکنون کلاس های آموزش متعددی در شهرستان ها برگزار شده و ۵۶۸ ساعت - نفر دانش آموز از این کلاس ها بهره مند شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: در بحث فرهنگ‌سازی و تولیدات تلویزیونی جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک و رانندگی، تولیداتی دراین زمینه در فضای مجازی و شبکه استانی زاگرس پخش شده است.

وی در پایان گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت بالا بردن ایمنی کاربران؛ تجهیزات راکبین موتورسیکلت با اهداء کلاه ایمنی، ایمنی در وسایل حمل و نقل عمومی، گشت های دروازه ای بار اضافی (اضافه تناژ)، بارهای خطرناک و لزوم صیانت از راه، ایمن‌سازی آموزشی و فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها، ایمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی، آشنایی با سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف، عدم رانندگی در حین خستگی و خواب‌آلودگی و امکانات مجتمع‌های خدمات رفاهی، خطرات رانندگی پس از مصرف داروهای خواب‌آور از جمله مواردی هستند که تأثیر بسزایی در افزایش ایمنی دارند و توسط این اداره کل انجام شده است.

انتهای پیام/