شناسهٔ خبر: 119927 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم آلودگی هوا طی ۲ روز آینده در تهران و البرز/بارش پراکنده در اردبیل و گیلان

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده طی امروز در استان‌های اردبیل و گیلان از تداوم آلودگی هوا طی ۲ روز آینده در استان‌های تهران و البرز خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ آبان و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز مناطق شرقی اردبیل و گیلان بارش دارند. فردا نیز سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از مرکز، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز استان هایی همچون تهران، البرز و قزوین را در برمی‌گیرد که طی این مدت بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف و در مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: روز پنجشنبه علاوه بر مناطق دارای بارش استان‌های فارس، بوشهر، ارتفاعات البرز و به شکل پراکنده مناطق شرقی کشور بارش خواهند داشت. شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در استان لرستان و چهارمحال و بختیاری است و روز پنجشنبه نیز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان بارش دارند.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها تا جمعه در کشور ادامه از خروج سامانه بارشی برای روز شنبه خبر داد و گفت: با خروج سامانه بارشی از کشور جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور در هفته آتی پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: طی دو روز آینده تداوم آلودگی در حد کاهش نسبی کیفیت هوا برای استان‌های البرز و تهران پیش‌بینی شده است. امروز نیز مناطق شرقی خلیج‌فارس مواج است و امروز و فردا آب های دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد.

رفیع برای تهران آسمانی صاف و گاهی با غبار محلی پیش‌بینی کرد و افزود: دمای پایتخت در گرم‌ترین ساعات روز به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز ۷ درجه بالای صفر گزارش شد.

به گفته وی، ۷ مرکز استان کشور دمای زیر صفر درجه داشتند که در این بین سردترین نقطه در کشور قاملوی استان کردستان با دمای ۸ درجه زیر صفر و بندرعباس با دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان گزارش شد.