شناسهٔ خبر: 119943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور ستودنی است

اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور ستودنی است، گفت: این استان در ایجاد و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشرو است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، ایمان اسلامیان ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: مسعود بیات منش مدیرکل سابق اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از مدیران توانمند، تاثیرگذار و خلاق در سطح کشور است.
وی ابراز داشت: بیات منش یکی از بهترین و موثر ترین مدیران شبکه وزارت راه و شهرسازی هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: بدنه وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت و توان بیات منش استفاده خواهد کرد چرا که توانایی بسیار خوبی در حوزه راه و مسکن دارند.
اسلامیان تاکید کرد: ایثار و وجدان کاری مدیرکل سابق مجموعه در راه و شهرسازی استان بسیار قابل تقدیر است و با تمام توان کار کردند و تنها هدف شان خدمت صادقانه به مردم بوده است و در جبهه وزارت راه و شهرسازی از این توانمندی استفاده بهینه را خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور ستودنی است، افزود: این استان در ایجاد و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشرو است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمتگذاری به مردم است و در این میان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان عملکرد خوبی داشته است و خدمات مدیرکل قبلی این اداره جای قدردانی دارد.
اسلامیان افزود: وزارت راه و شهرسازی مرکز فرماندهی زیرساخت ملی است و بر اساس برآورد انجام شده ۳۰ درصد اقتصاد ملی کشور را به خود اختصاص داده است و در این راستا کارگزار و مجری این ۲ بخش هم وزارت راه و شهرسازی است.
وی با بیان اینکه با منابع دولتی امکان پیشبرد اقدامات به ویژه در ساخت مسکن ملی میسر نیست، بیان داشت: مردمی سازی اقتصاد اهمیت بیشتری دارد و باید از ابزارهای نوین برای تامین مالی استفاده کرده و بتوانیم از پتانسیل‌های مردم در اجرای پروژه‌های ملی و عظیم استفاده کنیم و بهره ببریم.
طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه عمرانی در طول تاریخ کشور بوده است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد با توجه به مشکلات مالی با بهره وری بیشتر از منابع استفاده کند.
اسلامیان گفت: نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه عمرانی در طول تاریخ کشور بوده و به لحاظ کمیت این ابر پروژه ۲ برابر مجموع واحدهای مسکونی مهر است.
وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد اثربخشی و بهره وری فعالیت‌ها در وزارت راه و شهرسازی، تجلی کارآمدی حاکمیت و رضایتمندی مردم خواهد بود، افزود: با اثرگذاری لازم بهره وری و موفقیت‌ها بیشتر به نمایش گذاشته می‌شود و این موضوع مسئولیت فعالین در وزارت راه و شهرسازی را بیشتر می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سخت‌ترین دوران کشور از حیث منابع مالی قرار داریم و بر مبنای اعلام سازمان برنامه و بودجه فقط پنج درصد بودجه عمرانی تخصیص یافته است و در این برهه ابرپروژه نهضت ملی مسکن را اجرایی خواهیم کرد.
اسلامیان با بیان اینکه در این راستا روند کنونی، دو نیاز مهم را بیش از گذشته الزامی کرده است، افزود: افزایش بهره وری در مدیریت منابع امری مهم است چرا که در گذشته فزونی منابع را داشتیم و عمدتاً دچار نفرین منابع بودیم چر که منابع زیاد باشد نمی‌توانیم خوب استفاده کنیم و آنگونه که باید و شاید استفاده درستی از آن نشد.
مهم‌ترین ابزار موفقیت و رکن ایجاد مزیت رقابتی، سرمایه‌های انسانی است
وی با بیان اینکه شفافیت و عدالت در توزیع فرصت‌ها از مباحث مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است، افزود: یکی از شعارهای وزارت راه و شهرسازی و از تاکیدات وزیر بحث فساد ستیزی و شفافیت است چرا که فساد ستیزی و شفافیت با بگیر و ببند امکان پذیر نیست و با ایجاد بستر مناسب می‌توان این کار را انجام داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد: با مدیریت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان این مسیر تداوم داشته باشد و امیدواریم این استان در همه بخش‌های مختلف راه و شهرسازی در کشور برگزیده باشد.
اسلامیان مهم‌ترین ابزار موفقیت و رکن ایجاد مزیت رقابتی را، سرمایه‌های انسانی اعلام کرد و افزود: سازمان‌هایی می‌توانند مزیت رقابتی داشته باشند که این مزیت آنها در کوتاه مدت قابل تغییر نباشد و در این میان تنها سرمایه انسانی است که قابلیت کپی برداری را ندارد و در وزارت راه و شهرسازی نیروهای توانمند و متخصص وجود دارد.
وی به طرح جدید سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر جذب موثر نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: این طرح در استان زنجان اجرا خواهد شد و دستگاه‌ها برحسب نیازسنجی سازمانی و ارگانی خود، نیروی انسانی متخصص و موثر را با فرآیندی جدید استخدام خواهند کرد و در اداره کل راه و شهرسازی استان ۱۲ نفر جذب خواهند شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، افزود: از ابتدای حضور وزیر راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، بحث بهبود معیشت و حقوق کارکنان این وزارتخانه به ویژه در سطح ادارات کل راه و شهرسازی مورد تاکید بوده است چرا که پایین‌ترین سرانه‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی را این اداره کل دارد.

در پایان این مراسم از خدمات ۴ ساله مسعود بیات منش مدیر کل سابق راه و شهرسازی تقدیر و اصغر اسماعیلی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان معرفی شد.