شناسهٔ خبر: 119951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان:

پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان در توسعه استان مؤثر است

زنجان بیات منش راه و شهرسازی زنجان مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان، به پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه در توسعه استان مؤثر است و محرک توسعه غرب زنجان خواهد شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،مسعود بیات‌منش ظهر دوشنبه در مراسم تودیع معارفه مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: طی مدیریت چهار ساله سعی کردم صادقانه به مردم خدمت کنم و اعتقاد داشتم خدمت به مردم نعمت بزرگی است. 

وی با بیان اینکه با تمام توان سعی کردم در اجرای سریع پروژه های قدم های خوبی بردارم،ابراز داشت: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان نیروهای متخصص و فنی خوبی دارد و همراهی خوبی با بنده داشتند. 

مدیرکل سابق راه  شهرسازی استان زنجان،با اشاره به اینکه تأمین و ساخت مسکن یکی از سه شعار اصلی دولت سیزدهم بود،تاکید کرد: قانون جهش تولید که همراه با نهضت ملی مسکن شد این الزام را ایجاد کرد و قدم‌های خوبی برداشتیم. 

بیات منش با یادآوری اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت چهار میلیون مسکن در ۴ سال است،افزود:  خوشبختانه دولت این موضوع را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کند.

وی به اجرای پروژه مسکن مهر اشاره کرد و ابراز داشت: از ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در زنجان در حدود ۱۰ سال گذشته ۱۷ هزار واحد خود مالکی با وام‌های چهار تا هفت درصدی بود و حمایت‌های خوبی در آن زمان به لحاظ منابع اتفاق افتاد و همچنین ۱۱ هزار واحد دیگر به صورت مسکن حمایتی از طریق تعاونی و تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه تحویل داده شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان خواهان ادامه‌دار شدن تخصیص اعتبار از بند ب تبصره ۱۱ شد. 

بیات منش با بیان اینکه پنج پروژه بزرگ در راه و شهرسازی استان اجرا می شود ،گفت: ساخت شهر جدید قیدار از مهمترین این پروژه ها است و شهرستان خدابنده با توجه به موقعیت فوق‌العاده به لحاظ کشاورزی نیاز به فضای جدید برای توسعه دارد و وجود زمین‌های شهر جدید قیدار می‌تواند این سرمایه‌ها را درون استان نگه دارد.

با اجرای پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان، غرب زنجان به توسعه خوبی می رسد

وی به پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه در توسعه استان مؤثر است و غرب زنجان به توسعه خوبی می رسد و این پروژه در رفع ترافیک شهری و تعاملات بیشتر در بخش غربی بسیار مهم است. 

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان، به الحاق هزار هکتار به محدوده شهر زنجان اشاره کرد وگفت: وجود ۱۲ هزار متقاضی مجرد و ۶ هزار متقاضی متأهل این ضرورت را ایجاد می‌کند که این الحاق انجام گیرد.

بیات منش با تاکید بر اینکه الحاق ۱۶۰ هکتار به محدوده شهر زنجان در محدوده شمال گرده‌داغ را داریم، افزود: این اراضی در مالکیت دولت بود و در دست اجرا است.

وی بخش خصوصی را پشتیبان بزرگی یاد کرد و افزود: دولت باید خود را چابک‌تر و کوچک کند و نگاه برون‌سپاری مورد توجه واقع نشده  و تعداد نفرات در یک سازمانی زیادتر شود، موفقیت نیست بلکه کیفیت کار مهم است.