شناسهٔ خبر: 119967 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن:

۴۵۰ هزار نفر در کمتر از دو هفته برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شدند/۲۰۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی در لیست انتظار دریافت تسهیلات

مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه با ابلاغ و تخصیص تسهیلات۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ۴۵۰ هزار متقاضی در کمتر از دو هفته به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: ۲۰۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی در لیست انتظار قرار دارند که به مرور به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای مصوبه دولت برای ارایه تسهیلات مسکن روستایی با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان گفت:بر اساس مصوبه شهریورماه دولت در خصوص افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰  میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان این رقم هم‌اکنون افزایش یافته است و در هفته جاری پرداخت این تسیهلات آغاز شده است.

معرفی ۴۵۰ هزار نفر در کمتر از دو هفته برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در آبان‌ماه امسال نیز اصلاحیه‌ای بر مصوبه پیشین هیات وزیران برای  دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مصوب شد که دریافت این تسهیلات را سهل تر کرد، افزود: در هفته گذشته حدود ۲۲ هزار نفر به بانک های عامل معرفی شدند که با حمایت و همکاری مناسب سیستم بانکی حدود ۴۵۰ هزار نفر در هفته گذشته موفق به دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی شدند.

تخصیص متمم تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان

جودی ادامه داد در مصوبه دولت تصریح شده است که افرادی که از آبان ۱۴۰۰ وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی دریافت کردند ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز برای تکمیل واحدهای خود دریافت کنند.

 ۵۶ هزار متقاضی برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات متمم به بانک‌ها معرفی می‌شوند

وی توضیح داد: طبق آمار افرادی که از ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کردند ۵۶ هزار نفر هستند که طی روزهای آتی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه بستر مقاوم‌سازی در روستاها فراهم است گفت: با ابلاغ و تخصیص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی حدود ۲۰۰ هزار تقاضای برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی وجود دارد که به مرور به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.