شناسهٔ خبر: 119968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خبر داد:

دوشیفت کردن کارگاه‌های راهسازی شمال سیستان و بلوچستان برای اجرای تعهدات 

راه سازی سیستان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از دو شیفت کردن ۱۵ کارگاه راه سازی در راههای ارتباطی تحت پوشش این اداره کل برای اجرای تعهدات سالجاری خبر داد. 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاءاله اکبری عصر امروز در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زابل_ زاهدان با تاکید بر عزم اداره کل راه و شهرسازی بر برداشتن همه موانع در پیش روی ساخت بزرگراه در استان گفت: با وجود همه موانع کوچک و بزرگ پیش روی این اداره کل تعهد کردیم صرف نظر از محدودیت های منابع مالی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰کیلومتر بزرگراه در حوزه فعالیت خود آماده بهره برداری کنیم.
 
اکبری هزینه سنگین ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را بیش از ۲۰میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های این اداره کل تامین امکانات پشتیبان برای کارگاههای راهسازی با اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با وجود بدهی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران تاکنون اجازه تعطیلی هیچ کارگاهی داده نشده است، تصریح کرد: در ۱۲۰روز پیش رو برنامه ریزی شده است کار ساخت باند دوم در محورهای زاهدان _میرجاوه، زاهدان_ زابل، زاهدان_ بیرجند، زاهدان_ نصرت آباد،  کمربندی غربی شهر زاهدان، تکمیل قطعه یک زاهدان_ خاش. زابل_ زهک و اسکل آباد_ بزمان بصورت دوشیفت وارد فاز نهایی شود.

وی با اشاره به فرصتهای خوب از دست رفته در سالهای گذشته که منابع مالی کشور شرایط ایده آلی داشته است، افزود: باید با تلاش گسترده و استفاده از ظرفیت همه دلسوزان یکروز فرصت را دیگر از دست ندهیم و با همین شرایطی که بدست آوردیم سالی ۷۰ تا ۱۰۰کیلومتر باند دوم به بهره برداری برسانیم اگر چه بسیار سخت است ولیکن این مهم با پیگیری متوالی قابل اجراست ومی شود ضمن اشتغال مناسب این عقب ماندگی تاریخی ۳۰ساله را در بازه زمانی ۳تا ۴ساله تمام شده تلقی کنیم.

دوشیفت کردن کارگاه‌های راهسازی شمال سیستان و بلوچستان برای اجرای تعهدات