شناسهٔ خبر: 119971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۲۵۰ قطعه زمین به مردم حاشیه شهر چابهار واگذار شد

مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۰ قطعه زمین در حاشیه شهر چابهار در سالجاری به افرادی دارای سابقه سکونت در این مناطق که در سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ثبت نام کرده بودند، واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح از واگذاری ۲۵۰ قطعه زمین به مردم حاشیه شهر چابهار خبر داد و اظهار داشت: واگذاری زمین به افراد بی بضاعت از دیگر خدمات بنیاد مسکن محسوب می شود که در قالب این اقدام افرادی که فاقد زمین هستند با مبلغ بسیار ناچیزی با ثبت نام در سامانه این بنیاد صاحب زمین شده و این اراضی به صورت قطعی به آنها واگذار و سند هم به افراد تحویل داده می‌شود.

وی تاکید کرد: استقبال مردم از اقدامات بنیاد مسکن در طرح ساماندهی حاشیه شهر چابهار مطلوب بوده که از مصادیق آن می توان به تعریض معابر در روستای رمین، دریافت تسهیلات ، ساماندهی و واگذاری اراضی اشاره کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بهسازی واحدهای مسکونی در حاشیه شهر چابهار گفت: در حوزه بهسازی مسکن حاشیه این شهر نیز تسهیلات و وام های روستایی برای مقاوم سازی پیش بینی شده است بطوری که تاکنون ۱۱۱ انعقاد قرارداد انجام شده و تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیون و بلاعوض ۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سال گذشته پرداخت شده است.
وی : همچنین ۳۰۰ سهمیه جدید با اعتبار۲۰۰ میلیون تومان و بلاعوض ۳۰ میلیون تومان به بهسازی مسکن حاشیه شهر چابهار اختصاص یافته است که بزودی کار معرفی به بانک های عامل آغاز می شود.
بیک مداح تصریح کرد: افزون بر  یک هزار هکتار از اراضی روستاهای کمب، عثمان آباد، رمین، احمد آباد و بل سر شهرستان چابهار تحت مالکیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که با استقرار ستاد ساماندهی و یگان حفاظت از اراضی در حاشیه این شهر، بنیاد مسکن هم پای کار آبادانی این مناطق با مراقبت شبانه روزی از اراضی ملی مراقبت می نماید.