شناسهٔ خبر: 119990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

افزایش ۱۱۸ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان

پایانه مرزی میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان گفت:تردد ۱۶۸هزار و ۳۳۸ مسافردر ۷ماهه سالجاری در پایانه مرزی میرجاوه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۸ درصدی تردد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:از این تعداد تردد صورت گرفته، ۷۵هزار و ۳۱۷ نفر به صورت مسافرپیاده،۲۳هزار و ۱۷۷ نفر بوسیله ناوگان اتوبوسی وسواری و ۶۹هزار و ۸۴۴ راننده باری می باشند.

وی متوسط روزانه تردد را در این پایانه ۲۴هزار و ۴۸نفر عنوان کرد و گفت:از جمله  اقدامات صورت گرفته جهت تردد مسافری خصوصا در ایام اربعین  حسینی ، طرح توسعه سالن مسافری بود که  رضایت کامل مسافران را در تسریع ورود و خروج از این پایانه در برداشت .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی آستان قدس در جنب پایانه مرزی  جهت استراحت مسافرین و امکانات رفاهی در مرز از دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره کل در جهت رفاه و تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران می باشد.

کرد با اشاره به اهمیت بالای توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورودی و خروج به کشورهای دوست و همسایه، خاطر نشان کرد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل در سالجاری بر توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی اهتمام ویژه ای دارد.