شناسهٔ خبر: 119998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در همایش شهرداران استان عنوان شد:

صدور ۸ هزار پروانه ساخت برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان

شرکت مدیر راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همایش شهرداران مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان پیشتاز احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور است، گفت: تاکنون هشت هزار پروانه ساخت پروژه نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری در همایش شهرداران استان اظهار داشت: با حمایت استاندار سیستان و بلوچستان اقدامات مطلوبی در زمینه صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان انجام شده است بطوری که این استان نه تنها در تامین زمین بلکه در ساخت واحدهای مسکونی نیز در کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: به منظور برخورداری همه شهروندان سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مجموع تاکنون ۱۲۸ هزار و ۸۸۶ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام نویسی کرده اند که ۲۸هزار و ۹۸۸ تایید نهایی شده اند. 

اکبری افزود: همچنین تاکنون ۱۲هزار و ۵۲۴ متقاضی اقدام به واریز وجه نموده اند و زمینه اتصال ۱۱هزار و ۹۶۱ نفر به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به تخصص  قیر رایگان به شهرداری های استان گفت: این اداره کل  سال گذشته قیر رایگان بین  شهرداری های ۱۱ شهر استان توزیع نموده است و همچنان به منظور بهبود زیر ساخت معابر محلات مورد هدف باز آفرینی شهرهای استان در سالجاری آماده تخصیص به شرط جذب شهرداری ها است.

وی وسعت بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در شهرستان های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش این اداره کل با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است.

صدور ۸ هزار پروانه ساخت برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان

صدور ۸ هزار پروانه ساخت برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان