شناسهٔ خبر: 120098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تأمین نشدن زمین دلیل پیشرفت کُند مسکن ملی در مازندران

سید عباس رهگشای معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران با اشاره به پیشرفت خوب مسکن ملی در برخی از شهرهای استان، گفت: مهم‌ترین مشکل تأمین زمین مسکن ساخت آماده پروانه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سیدعباس رهگشای، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران درباره آخرین وضعیت نهضت مسکن ملی اظهار کرد: ۱۱۷هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۸هزار نفر واجد شرایط بودند.

وی افزود: طی یک سال اخیر بخش قابل توجهی از زمان صرف تامین و مشکلات تعیین اراضی مورد نیاز شد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل تامین زمین مسکن ساخت آماده پروانه است، تصریح کرد: در این زمینه منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها در حال همکاری ‌هستند ولی به دلیل اینکه تمام زمین‌ها قابل سبز شدن دارد اجازه ساخت مسکن داده نمی‌شود که بزرگترین مشکل است.

رهگشای در پاسخ به این سوال که آیا مرحله بعدی ثبت‌نام نیز خواهیم داشت، بیان کرد: این برنامه از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود ولی در حال حاضر اولویت تعیین تکلیف متقاضیانی است قبلا ثبت‌نام کرده و سهم آورده خود را واریز کردند.

وی در ارتباط با وضعیت پیشرفت مسکن ملی در شهرهای مختلف استان، گفت: این موضوع بسته به شرایط متغیر است، در برخی شهرها زمین تعریف شده، برخی در مرحله الحاق به بافت و صدور پروانه، برخی در مرحله تغییر کاربری، برخی پی ساختمان، برخی اسکلت تمام شده که در شهرهای مختلف از شرایط متفاوتی برخوردار است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در برخی شهرهای مازندران، بیان کرد: در برخی از شهرها عملیات ساخت به مرحله اسکلت رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه ساخت خانه‌های ویلایی، یکی از برنامه‌های دولت برای طرح مسکن سازی است، یاداور شد: البته این مهم در مازندران به‌علت قیمت بسیار بالا و محدودیت زمان تاحدودی دشوار است.