شناسهٔ خبر: 120121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان:

فرهنگ و آموزش ترافیکی نیازمند نگاهی گروهی است

جلسه کمیسیون ایمنی راهها در استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: انجام کار گروهی و نگاهی تیمی با استفاده از همه ظرفیت ها در تحقق فرهنگ و آموزش ترافیکی ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان همدان، صفر صادقی راد در هشتمین نشست کمیسیون مدیریت ایمنی استان در سال ۱۴۰۱ که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضای کمیسیون ایمنی استان تشکیل شد، با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تصادفات جاده ای بر نقش آموزش و پرورش و نیز صدا و سیما در این زمینه تاکید کرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت ها برای بهبود رفتارهای ترافیکی در استان بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: ضروری است برنامه کاهش تصادفات در استان تدوین و از تمامی ظرفیت ها برای آموزش و فرهنگ سازی کاربران جاده ای استفاده شود.

صادقی راد با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در استان، بر آشکارسازی و رفع این نقاط تأکید و تصریح کرد: خوشبختانه در این خصوص اقداماتی انجام شده و همچنین اعتباراتی مربوط به سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان در رابطه با رفع نقاط حادثه خیز لحاظ شده که پیگیری آن در دستور کار است.

هماهنگی‌های لازم بین دستگاههای خدماتی در خصوص آمادگی جهت راهداری زمستانی و طرح‌های ترافیکی مربوط به آن از مواردی بود که در جلسه عنوان و بررسی و مصوبات لازم برای آنها در دستور کار قرار گرفت.

همچنین آمادگی برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی در ۲۹ آبان از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد و دستگاه ها آمادگی خود را برای برپایی هرچه باشکوه این مراسم در روز مذکور اعلام کردند.