شناسهٔ خبر: 120131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

اعطای تسهیلات برای بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خوزستان

دکتر جامع معاونت بازآفرینی خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی توضیحاتی درخصوص چگونگی اعطای تسهیلات به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: باتوجه به سیاست‌هایی که در طرح نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود، در بخش بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، شرکت بازآفرینی شهری ایران از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه نسبت به پرداخت تسهیلات در این زمینه با شرایطی که در شیوه نامه ابلاغ شده است، اقدام می‌کند.

وی افزود: همه سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و در مجموع همه محله‌های هدف بازآفرینی شهری می‌توانند برای دریافت این تسهیلات درخواست دهند.

جامع می‌گوید: مالکان و صاحبان این طرح‌ها با دارابودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل ۱۰ درصد پیشرفت کار و پایان مرحله پی سازی و همچنین امکان تعیین سند زمین می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات باید به تارنمای شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی https://udrc.ir/ مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در شهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت مانند اهواز حداقل ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹.۵ درصد و از محل منابع داخلی بانک نیز ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد اعطای می‌شود.

جامع تعیین سند مالکیت را ضمانت لازم برای دریافت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد و گفت: ۲ طرح تشویقی وجود دارد که یکی از آن‌ها اعطای تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت است و در کلانشهرها ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۵ میلیون تومان با سود کم و بازپرداخت ۳۶ ماهه اعطا می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های تشویقی این است که به استناد ماده ۱۶ قانون ساماندهی مسکن، شهرداری‌ها موظف هستند به میزان حداقل تخفیف ۵۰ درصد هزینه، صدور پروانه را انجام دهند.