شناسهٔ خبر: 120137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

ساخت ۱۲ هزار واحد طرح نهضت مسکن ملی در خوزستان

خلیلیان استاندار خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۱۲ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خوزستان، داریوش حسینی در نشست شورای مسکن خوزستان گفت: ۲۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که ۱۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط هستند، ضمن اینکه ۱۰ هزار نفر از مجموع متقاضیان واریز وجه داشته اند.

حسینی گفت: آن دسته از متقاضیانی که می‌توانند وجوه خود را مرحله‌ای واریز کنند، مشخص شده اند و سایت‌هایی برای ساخت مسکن برای این تعداد متقاضی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند، افزود: کارگزاران کار ساخت را آغاز کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان درخصوص جانمایی طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تفاوت‌هایی که این طرح با طرح مسکن مهر دارد این است که پیش از ساخت واحدهای مسکونی، کارهای زیربنایی و روبنایی انجام می‌شوند، ضمن اینکه مناطق و اراضی را انتخاب می‌کنیم که خدمات در آنجا وجود داشته باشد و مردم برای سکونت در آن‌ها تمایل داشته باشند.

حسینی ادامه داد: جانمایی مسکن‌های جدید در شهرهای بزرگ خارج از حریم شهری و با فاصله از مراکز کلانشهرها انجام می‌شود و در واقع سرریزهای جمعیتی در شهرهای جدید سکونت می‌کنند، اما در سراسر کشور وقتی جانمایی صورت می‌گیرد ابتدا باید مسائل زیرساختی پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه در خصوص مسکن مهر نیز اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مسکن مهر ثبت نام کردند و حدود ۱۰۰ هزار نفر داری شرایط بودند و باید مبالغی را واریز می‌کردند و باتوجه به اینکه ساخت واحدها متناسب با واریزی متقاضیان و تسهیلات بانکی بود و حین ساخت، بسیاری از افراد انصراف دادند، این اتفاق سبب شد طرح‌ها پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته باشند.

وی تعداد واحدهای بدون متقاضی در خوزستان را حدود ۱۷ هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: با تورمی که به وجود آمد، تعداد از آن‌ها متقاضی پیدا کردند و درحال حاضر در برخی شهرستان‌ها حدود ۵ هزار واحد بدون متقاضی وجود دارد که در حال تعیین تکلیف آن‌ها هستیم.