شناسهٔ خبر: 120138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

آمادگی کامل راهداری البرز برای اجرای طرح راهداری زمستانی

آمادگی راهداری زمستانی البرز معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: امسال ۲۰۰ نیروی راهداری البرز در قالب ۳۸ اکیپ برای اجرای طرح راهداری زمستانی در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، حمید پرورشی،  معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، گفت: این اداره‌کل برای اجرای طرح راهداری زمستانی در آمادگی کامل به‌سر می‌برد.

وی افزود: در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۰۰ نیروی انسانی در قالب ۳۸ اکیپ شامل اپراتورهای ماشین‌آلات، راهداران و نیروهای پشتیبانی و نظارتی در آماده‌باش کامل هستند تا بهترین خدمات‌رسانی  به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه برای سال جاری ۱۰۱ دستگاه از ماشین آلات راهداری برای عملیات راهداری زمستانی در آماده‌باش کامل هستند، افزود:‌ همه این ماشین‌آلات مورد نظر از اواخر تابستان ضمن اجرای عملیات راهداری محوری و خدمت‌رسانی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها درحال تعمیر و اورهال بودند تا برای  زمستان آماده شوند.

پرورشی، همچنین از تامین و ذخیره‌سازی بیش از ۳۵۰۰ تن نمک و ۱۲ هزار تن شن و ماسه و دپوی آن‌ها در راهدارخانه‌های سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: مصالح مورد نیاز برای برفروبی و نمکپاشی و یخزدایی از سطح راه‌ها به میزان مورد نیاز تامین شده است و مشکلی در این حوزه نداریم.

وی درباره چگونگی دسترسی به اطلاعات هواشناسی نیز توضیح داد: علاوه بر اینکه اداره هواشناسی استان گزارشات هواشناسی را به‌طور مداوم و مرتب در اختیار اداره‌کل راهداری می‌گذارد، از نرم‌افزارهای هواشناسی و دوربین‌های نظارت تصویری نیز برای رصد استفاده می‌کنیم و تغییرات جوی را در لحظه به اطلاع اکیپ‌های مستقر در جاده‌ها می‌رسانیم.

این مسئول درباره نقاط مهم و حساس استان در زمستان نیز اظهارکرد: اولویت خدمات‌رسانی در راهداری زمستانی با بازنگه‌داشتن راه‌های اصلی و مناطق برف‌گیر و کولاک‌خیز است و پس از آن نوبت به برفروبی و بازگشایی راه‌های روستایی می‌رسد که البته با تمهیدات اندیشیده شده و استفاده از ظرفیت دهیاران و ماشین‌آلات راهداری برفروبی راه‌های روستایی نیز همسو با راه‌های اصلی انجام خواهد شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تاکید کرد: کاربران جاده‌ای در فصل زمستان حتما تجهیزات ایمنی مورد نیاز به همراه داشته باشند تا بر اثر بارش‌های ناگهانی دچار مشکل نشوند، همچنین حتما قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه‌ها و تلفن گویای شبانه‌روزی ۱۴۱ اطلاعات لازم از آخرین وضعیت مسیر مورد نظر را کسب کرده و سپس اقدام به سفر کنند.