شناسهٔ خبر: 120192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

خط کشی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شمال استان سمنان

خط کشی محورهای شمالی استان سمنان.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از خط کشی بیش از ۱۳۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سمنان، ابوالفضل نظری رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: این اداره در طول سال به طور جاری در تمامی محورها حضور فعال و طرح ایمنی محورها را در دستور کار خود قرار داده و سعی برآن دارد با برنامه ریزی های دراز مدت و کوتاه مدتی که داشته ، بتواند با اجرای پروژه هایی از قبیل نصب علائم ، خط کشی و ... شرایط بسیار مطلوبی را در زمستان برای جاده های استان ایجاد نماید تا هیچ راننده و مسافری در طول زمستان در جاده ها دچار مشکل نشود.

وی در ادامه افزود: همزمان با شروع برودت هوا و نزدیکی به طرح راهداری زمستانی برای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش میزان حوادث رانندگی، خط‌کشی راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی شمال استان در دستور کار قرار داده شده و تیم عملیاتی توانسته در هفته گذشته نسبت به احیای خط کشی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از محورهای استان شامل محورهای سمنان- مهدیشهر- شهمیرزاد، شهمیرزاد-فولادمحله و شهمیرزاد-چاشم-خطیرکوه اقدام نماید.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزایش ضریب ایمنی، تعیین محدوده حرکتی هر یک از خودروها و افزایش دید رانندگان و کاربران جاده ای را از دیگر اهداف خط کشی راه ها برشمرد

وی افزود: خط کشی و تفکیک باند رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده(نیوجرسی) نقشی مستقیم در کاهش تصادفات دارد.

نظری گفت: با تلاش نیروهای راهداری استان سعی شده در محورهای مواصلاتی استان مشکلی در خصوص خط‌کشی نداشته باشیم و براساس برنامه‌ریزی و در زمان مقرر خط‌کشی محورها تجدید و به‌روز شود.