شناسهٔ خبر: 120219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد:

تسهیل ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده / تخفیفات ۵۰ درصدی صدور پروانه برای ساکنین محلات ناکارآمد

بافتهای ناکاراآمد مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ساکنین بافت های فرسوده علاوه بر تسهیلات طرح جهش تولید مسکن، می توانند از تسهیلات بازسازی بافت فرسوده تبصره ۱۸ نیز بهره مند شوند و به نوسازی منازل خود اقدام کنند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، مهرداد آهکی ضمن بیان اینکه با همکاری شهرداری تخفیفات ویزه ایی برای صدور پروانه ساخت در محلات حاشیه نشین در نظر گرفته شده، از انجام اقداماتی در حوزه بازآفرینی شهری در مناطق بافت فرسوده خبر داد تا زیست بهتری برای ساکنین فراهم شود و ساکنین با فراغ بال بیشتری به نوسازی بپردازند.

به گفته آهکی تسهیلات نهضت ملی مسکن در کلانشهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستانها ۳۰۰ میلیون تومان است همچنین تسهیلات بافت فرسوده هم از محل تبصره ۱۸ توسط بانک‌ عامل پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن نیز اقدامات خوبی انجام شده اما عمده تمرکز ما بر روی تامین زمین برای ساخت و ساز با تراکم کمتر است.

آهکی خاطرنشان کرد: درصدد تامین اراضی مورد نیاز هستیم که بستر مناسب تری را برای زیست بهتر مردم ایجاد کنیم که البته به جای رشد عمومی به تناسب با رشد افقی نسبت به ساخت و ساز اقدام می شود.

این مقام مسول تصریح کرد : اقدامات خوبی از نظر تامین مصالح، تامین منابع مالی و فراهم سازی زیرساختها انجام شده که امیدواریم افق خوبی در پروژه های جدید تعریف و پروژه های قبلی هم با سرعت قابل توجهی به نتیجه برسند.

آهکی گفت: به منظور تامین زمین از طریق استانداری پیگیری های خوبی انجام شده و در صورتی که تصمیمات اتخاذ شده، اجرایی و عملیاتی شود مشکل کمبود زمین حل خواهد شد.

آهکی با تاکید بر اینکه به یک اقدام جدی به منظور اجرای تصمیمات مرتبط با رفع کمبود زمین نیاز است، خاطرنشان کرد: مطالعات خوبی درباره فراهم آوری زیر ساخت‌ها انجام‌ شده و اگر هفته های آینده تصمیمات اتخاذ شده اجرایی شود، مشکل تامین زمین هم برطرف خواهد شد.