شناسهٔ خبر: 120224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه بررسی مسائل و مشکلات و وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان سرخه مطرح شد؛

همراهی دستگاه های اجرایی برای اتمام پروژه های نیمه تمام ضروری است

جلسه فرمانداری سرخه.jpg جلسه هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات و وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان سرخه با حضور فرماندار سرخه، معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان و جمعی از کارشناسان در فرمانداری شهرستان سرخه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای بررسی مسائل و مشکلات و وضعیت راه های ارتباطی شهرستان سرخه جلسه ای با حضور کرمانی فرماندار سرخه، لشکری معاون فنی و راه روستایی و صداقت سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان و جمعی از کارشناسان اداره کل در محل فرمانداری شهرستان سرخه برگزار شد.
کرمانی فرماندار سرخه شناسایی پروژه ها و طرح های اولویت دار در موضوع ایمنی راه‌های شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: نقاط دارای تصادف در محورهای اصلی شهرستان  باید در کمیته تخصصی اولویت بندی شوند تا با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به بالا بردن ضریب ایمنی آنها اقدام شود.
فرماندار سرخه در ادامه با بیان اینکه اولویت اصلی ما پیشگیری است، افزود: ارائه آموزش‌های لازم در جهت ارتقای فرهنگ ترافیکی کاربران آسیب پذیر و نصب علایم از جمله مهمترین مسایل مرتبط به موضوع ایمنی راه هاست که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی در ادامه توجه جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی را عامل مهم در توسعه شهرستان دانست و افزود: همراهی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان برای اتمام پروژه های نیمه تمام ضروری است و این فرمانداری با جدیت تا مرحله بهره برداری از پروژه های نیمه تمام پیگیر خواهد بود.
کرمانی با تأکید بر تلاش دستگاه ها برای تکمیل پروژه های عمرانیِ نیمه تمام به عنوان اولویت اول برنامه های سال جاری ، اظهار داشت: باید توجه داشت که حتی الامکان تا وقتی پروژه های فعلی به پایان نرسیده است، پروژه های جدیدی تعریف نشود و پیگیر اجرای پروژه های فعلی بودد تا اثر بخشی اقدامات ملموس تر شود.
وی در پایان اظهار داشت: علیرغم همه مشکلات و کمبودها به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان، راهداری استان و راهداران زحمتکش شهرستان سرخه صحنه‌های زیبایی در ایثار و فداکاری برای خدمت به همنوعان را آفریده و جلوه‌ای از مودت و انسان دوستی را به نمایش گذاشته اند که قابل تقدیر است و امیدواریم راهداری استان بتواند همواره با اجرای برنامه ریزی های منظم و دقیق محورهای استان را در شرایطی کاملا پایدار و ایمن در اختیار کلیه کاربران جاده ای قرار دهد.
صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز تصریح کرد: استان سمنان و به تبع آن شهرستان سرخه در زمینه استفاده از روش‌های نوین در نگهداری راه‌ها در راستای کاهش هزینه، افزایش ایمنی و افزایش عمر رویه‌های آسفالتی و سازه‌های ابنیه فنی از پیشتازان کشور است.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده اظهار داشت: در بحث نقاط حادثه خیز به سمت کاهش هزینه‌ها رفته‌ایم و اقداماتی نظیر آشکارسازی این نقاط با هزینه کم و عملکرد بالا انجام شده که این امر در روند کاهش تلفات جاده‌ای برای ما بسیار حائز اهمیت بوده است.
وی از تعامل بسیار خوب با پلیس راه استان، دستگاه‌های امدادرسان و خدمات رسان مرتبط مثل اورژانس جاده ای، هلال احمر، شورای ترافیک استان، مجموعه مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های مرتبط خبر داد و افزود: این تعامل ارزنده هم قوت قلبی برای ما است و هم به خدمات رسانی بهتر به مردم منجر شده است.
لشکری معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز عنوان کرد: مدیریت هزینه‌ها و پیشگیری از خرابی جاده‌ها از بحث‌های جدی است و تمام تلاش ما در راستای جلوگیری تخریب زودتر از هنگام محورها است و با توجه به اینکه استفاده از قیر به عنوان حفاظ اصلی رویه‌های آسفالتی، عمر آسفالت را افزایش می‌دهد، در این زمینه اقدامات مستمری در حال انجام است.
وی وضعیت راههای روستایی را عامل موثری در رشد و توسعه هرشهرستان دانست و گفت: توسعه بهسازی و آسفالت راه های روستایی شهرستان سرخه و تسریع در اتمام پروژه های فعال و حل مشکلات پیمانکاران مورد اهتمام اداره کل است و به طور مستمر در حال پیگیری است.
شایان ذکر است در این جلسه از زحمات و خدمات چند ساله اویس قلی پور در سمت رئیس نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرخه تقدیر و زین العابدین میرشاهی به عنوان سرپرست جدید نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرخه معرفی شد.