شناسهٔ خبر: 120296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد:

رونمایی از کتاب از راه مالرو تا بزرگراه در سیستان و بلوچستان

رونمایی از کتاب راه سیستان کتاب از راه مالرو تا بزرگراه در سیستان و بلوچستان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در آیین رسمی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، کتاب «از راه مالرو تا بزرگراه در سیستان و بلوچستان» دارای نکات ارزشمند از تاریخ  و اسناد ساخت راه‌ها و بزرگراه‌ها استان در طول ۱۰۰ سال اخیر است که بعد از ۲ سال به همت عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان تهیه اسناد و مدارک در قالب ۴۰۰ صفحه و در تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

کتابی که منتشر شده می‌کوشد ورای پیچیدگی نظری، با زبانی ساده و بیانی روان فرآیند اقدامات انجام شده ۱۰۰ سال اخیر این اداره‌کل را به گونه‌ای بیان کند تا علاوه‌بر تنویر افکار عمومی همچون نقشه راهی در خدمت توسعه آینده سیستان و بلوچستان باشد.

در واقع، اعتلای ذهن مخاطبان و اهمیت توجه افکار عمومی به موضوع تلاش‌ها در حوزه زیرساخت‌هایی که اساس توسعه یک جامعه را پدید می‌آورد از مهمترین و اصلی‌ترین دلایل نگارش کتاب تخصصی اقدامات اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان است.

تدوین کتاب‌هایی از این دست که اقدامات توسعه‌ای سیستان و بلوچستان را در ادوار مختلف به نمایش می‌گذارد یکی از بهترین وسایل ایجاد ارتباط به شمار می‌رود؛ به بیانی دیگر حتی در روزگار رادیو، تلویزیون، ماهواره، رایانه و اینترنت، هنوز هم سخن مکتوب یا همان کتاب، وسیله بسیار خوب و ارزشمندی برای انتقال دانش‌ها، گسترش بینش‌ها و القای مفاهیم است.