شناسهٔ خبر: 120338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

اجرای ۶ پروژه شاخص در حوزه نگهداری راه‌های استان هرمزگان

اجرای شش پروژه شاخص در حوزه نگهداری راه‌های استان هرمزگان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با یادآوری از اینکه یکی از وظایف مهم ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها نگهداری راه‌ها است، خاطرنشان کرد: این وظایف در حوزه این معاونت، در چهار حوزه‌ شامل نگهداری راه‌ها، نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، ایمنی راه و حریم و حوزه ماشین آلات به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)،‌ علیرضا محمدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۹۲ میلیارد تومان در معاونت راهداری در حال پیشبرد است، افزود: بیشترین پروژه‌ها شامل تعریض و بهسازی، روکش آسفالت و آسفالت حفاظتی به طول ۷۸۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان در حوزه اداره نگهداری راه‌ها در دست انجام است.

وی در تشریح بخشی از عملکرد حوزه نگهداری راه‌ها اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه تا پایان مهر ماه بیش از ۲۱۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: تعریض و بهسازی به طول ۶۷ کیلومتر، لکه گیری، بهسازی و روکش آسفالت به طول ۴۰۵ کیلومتر، اجرای آسفالت حفاظتی به طول ۳۰۰ کیلومتر، تکمیل بلوار محور تیاب- حکمی و منظرآرایی محور بندرعباس- گچین از جمله برنامه‌های جاری و در دست اقدام این حوزه است.

محمدی اضافه کرد: بهسازی محور پدل- لمزان؛ تعریض و بهسازی محور میناب- سندرک- بشاگرد؛ تکمیل، تعریض وبهسازی محور جغین؛ تعریض و بهسازی محور بستک- بندرعباس (تنگ بستک- چاهبنارد)؛ تعریض، بهسازی و روکش آسفالت تیاب- حکمی- میناب و بهسازی و تعریض محور فین و اتصال به بزرگراه سیرجان- بندرعباس، از جمله پروژه‌های شاخصی است که با پیشرفت‌های فیزیکی مطلوب در حال انجام است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که اهم مشکلات، موانع و چالش‌های اداره نگهداری راه‌ها چیست، اظهار کرد: کمبود اعتبارات تخصیصی، تورم و گرانی مصالح برای برنامه‌ریزی اجرای پروژه‌ها اصلی‌ترین مسئله است.

وی افزود: گرانی مصالح سبب عدم استقبال پیمانکاران در مناقصات و کارهای اجرایی قابل واگذاری شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، کمبود ماشین آلات و فرسودگی آن‌ها به دلیل شرایط خاص استان را چالش دیگری دانست و افزود: در ادارات شهرستان‌ها نیز با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم.

محمدی با بیان اینکه کمبود قیر و نبود به موقع آن به خصوص در پروژه‌های نگهداری راه‌ها، ما را با مسئله رو به رو کرده است، گفت: نبود مصالح مناسب در بخش‌های شرق استان خصوصا جاسک و بشاگرد، نبود پیمانکار و عدم استقبال پیمانکاران در بخش‌هایی از حوزه غرب استان و بالا رفتن یکباره قیمت قیر و لزوم تامین نقدینگی برای خرید قیر از چالش‌های دیگری است که این حوزه به طور مستمر در حال پیگیری و حل آن است.