شناسهٔ خبر: 120351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش ۳۶ اکیپ راهداری با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در مازندران

مازندران سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره و تصریح کرد: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل و بالاخص شبکه حمل و نقل جاده ای در تمامی ایام سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران محسن محمدنژاد اظهار داشت : این اداره کل به منظور حفظ ایمنی جاده ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با کلیه امکانات  و اکیپ های راهداری خود آمادگی کامل جهت عملیات راهداری را دارد.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی های شبکه راهداری استان به ویژه برنامه ریزی برای حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک در زمستان از درجه بالایی از اهمیت و حساسیت برخوردار است.

محمدنژاد اظهار داشت : در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران ۲۲ راهدارخانه فعالیت کرده که ۳۰۰ نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری ( بلدوزر ، گریدر ، لودر ، کامیون ، نمک پاش ، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری )  در ۳۷۰۰ کیلومتر از راههای برفگیر و کوهستانی استان و۱۳ گردنه بطول  ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغولند. 

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تجهیز راهدارخانه ها به وسایل و امکانات مورد نیاز ـ استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست و افزود : در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... ما امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راههای استان باشیم.

مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راهها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.