شناسهٔ خبر: 120375 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

قوانین مربوط به ابعاد شناورهای قابل پذیرش در بنادر کویت شفاف شد

نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت شفاف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، گفت: به عنوان تنها نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت به منظور حصول موافقت طرف کویتی در راستای رفع مشکلات فی مابین دو کشور در حوزه  دریایی و بندری حضور پیدا کردم.
 
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: با توجه به اشراف به مسائل و مشکلات موجود در حوزه دریایی بین طرفین که در سال‌های اخیر ایجاد شده بود، موفق شدیم تقریبا تمامی موضوعات را با طرف کویتی مطرح و با مذاکره و چانه‌زنی بسیار، موضوعات مدنظر را به تایید و تصویب برسانیم.

اسعدی تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت را چالش دانست و گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی شفاف شد.
 
وی افزود: طرف کویتی اعلام کرد بندر دوحه شناورهای تا طول ۴۶ متر بیشتر را پذیرش نمی‌کند، بر همین اساس تمام شناورهای ایرانی که کمتر از ۴۶ متر طول دارند در بندر دوحه پذیرش می‌شوند اما موتورلنج‌ها حتی اگر بیشتر از ۴۶ متر طول داشته باشند، در همین بندر فقط پذیرش می‌شود.
 
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی ادامه داد: بندر الشویخ نیز کشتی‌های با طول ۴۶ متر به بالا را فقط پذیرش می‌کند، بنابراین این بندر موتورلنج‌ها را پذیرش نمی‌کند.