شناسهٔ خبر: 120407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد:

گردش مالی هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان طرح نهضت ملی مسکن دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به منظور کمک به تولید، رونق اقتصادی، اشتغال و همچنین عمران و آبادانی استان تمام انجمن‌ها و پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن ملزم به خرید تولیدات استانی هستند، گفت: اجرای این طرح مهم ملی گردش مالی هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی را در استان به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری از گردش مالی هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: هم اینک ۱۹ هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری حدود ۵ هزار واحد آن آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر گردش مالی بیش از هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی، اشتغال حدود ۲۲ هزار نفر را به همراه داشته است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه افقی شهرها  یکی از اقدامات مطلوب برای خانه‌دار شدن  شهروندان است، گفت: به منظور برخورداری همه مردم از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد.

اکبری بیان کرد: همچنین برای افرادی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه ای، این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار متقاضی در سراسر استان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند،گفت: احداث مسکن برای ثبت‌ نام کنندگان نهضت ملی مسکن منوط به پرداخت آورده متقاضیان است. در واقع این طرح تقاضا محور است و هرچه تعداد بیشتری از متقاضیان آورده خود را پرداخت کرده باشند، تعداد واحد بیشتری احداث می‌شود.

گردش مالی هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان