شناسهٔ خبر: 120430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان تاکید کرد:

نجات جان انسان‌ها؛ اولویت نخست راهداران و امدادگران جاده‌ای

زنجیر چرخ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در زمان بارش برف کار راهداران بیشتر می شود چرا که علاوه بر برفروبی و باز نگه داشتن مسیر باید به در برف ماندگان هم کمک کنند و این اولویت آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان همدان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: با فرا رسیدن فصل سرما و زمستان در استان کوهستانی و سردسیر دارای گردنه های برف گیر، عملا کار نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای بیشتر و سخت تر می شود؛ زیرا از طرفی ما با تردد روزانه معمول رانندگان و بخصوص حمل و نقل حرفه ای سر و کار داریم که انتظار دارند جاده های مورد استفاده شان همچون دیگر ایام سال و فصول باز باشد و مشکل خاصی وجود نداشته باشد  و مسافران و بارهای در حال حمل نیز به موقع و مانند مواقع عادی به سر منزل خود برسند.

صادقی راد ادامه داد : نیروهای راهداری، در این مواقع هم تجهیزات لازم را دارا بوده و هم برای شرایط بحرانی آموزش دیده اند. ولی رانندگان ما بعضا حتی نحوه بستن چرخ زنجیر را اگر هم بهمراه داشته باشند نمی دانند و از سوی دیگر از وسایل گرمایشی، مواد غذایی و پوشش مناسب و نحوه رانندگی در شرایط برف و کولاک بی بهره اند.

وی افزود : در راه ماندن این رانندگان خصوصا اتوبوس‌های دارای لااقل ۲۰ نفر مسافر در جاده ها، علاوه بر آنکه برای راهداران ما مشکل ایجاد می کنند، زمان امدادرسانی را بالا برده و عملیات برف روبی را نیز مختل می نمایند؛ زیرا برف روبی در ارتفاع بالای ۵۰ سانتیمتر، برف خور می طلبد و بعد از آن ماشین آلات برف روبی و نمک پاشی و سنگین مانند بولدزر می توانند ۲۴ ساعته کار کرده و آنگاه برف های سنگین و یخ زده را از میان برداشته و راه را آماده تردد نمایند.