شناسهٔ خبر: 120515 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرد؛

باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ۵ استان کشور/احتمال خسارت به زیرساخت‌ها و لغو پروازها وجود دارد

تگرگ سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید، رعدوبرق و بارش تگرگ در برخی مناطق کشور و در اتفاعات هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی شامل رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و نقاط سردسیر هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، تشدید سامانه بارشی از امروز جمعه تا فردا ادامه دارد که فعالیت سامانه بارشی سبب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ می‌شود.

تشدید فعالیت سامانه بارشی برای امروز جمعه ۴ آذرماه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، ایلام، غرب استانهای کردستان و کرمانشاه، شمال خوزستان و برای فردا شنبه ۵ آذرماه نیمه جنوبی آذربایجان غربی و نوار غربی استانهای کردستان و کرمانشاه را دربرمی‌گیرد.

سازمان هواشناسی نسبت به مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به زیرساختها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی هشدار دارد.

بر همین اساس توصیه شده است تا  شهروندان از سفرهای برون‌شهری و فعالیت کوه‌نوردی اجتناب و عشایر کوچ‌رو نیز از جابه جایی خودداری کنند. همچنین آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها تاکید شده است.