شناسهٔ خبر: 120518 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر ساخت ساختمان‌های مهم در ۳ استان؛

۲۷ بیمارستان با ۲هزار و ۷۱۴ تخت در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ساخته شد

بیمارستان پارس آباد سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ۲۷ بیمارستان با ۲ هزار و ۷۱۴ تخت بیمارستانی احداث کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از مسئولیت‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مهم و دولتی در اقصی نقاط کشور است. احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی در ایام کرونا و همچنین احداث بیمارستان در مناطق مختلف کشور از جمله مناطقی که سرانه بهداشتی و درمانی آنها پایین بوده است بخش مهم اقدامات سازمان مجری طی سالیان گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

در این گزارش ساخت ساختمان‌های مهم دولتی توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل بررسی می‌شود.

احداث ۱۴ بیمارستان با یکهزار و ۲۷۱ تخت در آذربایجان‌شرقی

استان آذربایجان‌شرقی- سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در آذربایجان شرقی بیمارستان ۶۴ تختی بیمارستان بناب در زیربنای ۸ هزار و ۲۸۱ مترمربع، تکمیل بیمارستان ۱۳۴ تختی مرند در زیربنای ۹ هزار و ۹۵۵ مترمربع، بیمارستان ۳۵ تختی چاراویماق در زیربنای ۳ هزار و ۵۳۴ مترمربع، مطالعه و احداث بیمارستان ۳۵ تختی ارسباران در زیربنای ۳ هزار و ۵۳۴ مترمربع، تکمیل بیمارستان ۱۲۸ تختی اهر در زیربنای ۱۴ هزار و ۷۴۴ مترمربع، تکمیل بیمارستان ۹۶ تختی کلیبر در زیربنای ۱۰ هزار و ۳۷۰ مترمربع را انجام داد.

 ۲۷ بیمارستان با ۲هزار و ۷۱۴ تخت در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ساخته شد
بیمارستان ۲۱۷ تختی سراب

همچنین بیمارستان ۹۶ تختی هشترود در زیربنای ۱۰ هزار و ۳۷۰ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی میانه در زیربنای ۱۰ هزار و ۵۳۵ مترمربع، بیمارستان ۶۴ تختی جلفای هادی‌شهر در زیربنای ۸ هزار و ۲۸۱ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی بستان آباد در زیربنای ۱۱ هزار و ۶۷۶ مترمربع، بیمارستان ۶۴ تختی ملکان در زیربنای ۸ هزار و ۸۴۱ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی شبستر در زیربنای ۱۱ هزار و ۶۰۴ مترمربع، بیمارستان ۵۰ تختی هریس در زیربنای ۵ هزار مترمربع، بیمارستان ۲۱۷ تختی سراب توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در آذربایجان شرقی احداث شد.

مرکز جامع توانبخشی تبریز، مرکز تربیت معلم تبریز، ساختمان گمرک جلفا، ساختمان دیوان محاسبات تبریز، خانه های سازمانی بیمارستان اهر، خانه سازمانی بیمارستان کلیبر، و خانه‌های سازمانی بیمارستان هشترود از جمله ساختمان‌های عمومی هستند که توسط سازمان مجری در آذربایجان‌شرقی احداث شده است.

۷ بیمارستان با ۸۰۴ تخت در آذربایجان‌غربی احداث شد

استان آذربایجان‌غربی- بیمارستان ۱۵۳ تختی بوکان در زیربنای ۷ هزار ۹۸۶ مترمربع، بیمارستان ۵۰ تختی صائین دژ در زیربنای ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی نقده در زیربنای ۴۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع، بیمارستان ۶۴ تختی سردشت در زیربنای ۷ هزار و ۸۵۳ مترمربع، فاز اول بیمارستان ۱۳۴ تختی مراغه در زیربنای ۱۱ هزار و ۸۶۱ مترمربع، بیمارستان ۲۱۷ تختی خوی در زیربنای ۱۷ هزار و ۳۴۳ مترمربع، بیمارستان ۹۰ تختی تکاب در زیربنای ۸ هزار و ۷۱۳ مترمربع، توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در آذربایجان غربی احداث شد.

 ۲۷ بیمارستان با ۲هزار و ۷۱۴ تخت در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ساخته شد
بیمارستان ۱۵۳ تختی بوکان

همچنین احداث ساختمان اداری سازمان بهزیستی استان، مرکز جامع توانبخشی ارومیه، ساختمان گمرک بازرگان، سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، خانه‌های سازمانی بیمارستان صائین دژ و خانه‌های سازمانی بیمارستان سلماس از دیگر ساختمان‌های عمومی است که توسط سازمان مجری از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان‌غربی احداث شده است.

احداث ۶ بیمارستان با ۶۳۹ تخت بیمارستانی در اردبیل

استان اردبیل- بیمارستان ۳۵ تختی کوثر در زیربنای یکهزار و ۷۱۷ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی مشکین‌شهر در زیربنای ۱۰ هزار و ۲۷۰ مترمربع، بیمارستان آموزشی ۲۰۰ تختی اردبیل در زیربنای ۱۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع، بیمارستان ۶۴ تختی گرمی در زیربنای ۶ هزار و ۱۹۲ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی خلخال در زیربنای ۱۱ هزار و ۶۰۴  مترمربع، بیمارستان ۱۴۸ تختی پارس آباد در زیربنای ۱۲ هزار و ۲۲۴ مترمربع، توسط سازمان مجری در استان اردبیل احداث شده است.

 ۲۷ بیمارستان با ۲هزار و ۷۱۴ تخت در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ساخته شد
بیمارستان ۱۴۸ تختی پارس‌آباد

همچنین سازمان مجری در استان اردبیل ساختمان‌های عمومی همچون معادن و فلزات اردبیل، سازمان مسکن و شهرسازی اردبیل، سازمان مسکن و شهرسازی اردبیل، تکمیل مجتمع  ادارات کل شهرستان اردبیل، اداره کل حسابرسی اردبیل، مرکز تحقیقات زیست‌محیطی اردبیل، و تکمیل ساختمان اداری سازمان مسکن و شهرسازی اردبیل را احداث کرده است.

۲۴ بیمارستان با ۲هزار و ۸۸۵ تخت در ۳ استان نیمه جنوبی احداث و تحویل شد

احداث ۲۰ بیمارستان با ۲ هزار و ۷۷ تخت در سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد

احداث ۱۷ بیمارستان با یکهزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی در فارس و کرمان

احداث ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی با ۸۵۱ تخت در استان‌های قزوین، تهران و البرز