شناسهٔ خبر: 120523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

احداث ۱۷۹ کیلومتر باند دوم راه‌های استان اصفهان در دستور کار است

بهزاد شاهسوندی-اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال در سطح استان احداث ۱۷۹ کیلومتر باند دوم در دستورکار است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) اظهار کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشور بوده وبا ۹ استان همجوارارتباط دارد، لذا ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی حائز اهمیت است.  

وی با بیان اینکه حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های سطح استان نیاز به ارتقاء و تبدیل به یک درجه بالاتر دارند اذعان داشت: براساس اولویت بندی‌های بعمل آمده ۴۲۳ کیلومتر ازاین راه‌ها در اولویت نخست بوده که نیاز به اقدام در سال‌های پیش رو دارد، یکهزار و ۲۸ کیلومتر در اولویت درجه دو و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت درجه سه است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۲۷ قرارداد فعال در حوزه مهندسی و ساخت وجود دارد گفت: این قراردادها در راستای احداث باند دوم و تکمیل تقاطع غیرهمسطح در قالب رفع نقاط حادثه خیز بوده و مجموع کل قراردادهایی که در حال حاضر اجرایی هستند حدود ۴۷۴.۴ میلیارد تومان است.  

وی اذعان داشت: در قالب این قراردادها ۱۷۹ کیلومتر احداث باند دوم و حذف شش نقطه حادثه خیز توسط تقاطع‌های غیرهمسطحی که در سطح استان در دست اجرا هستند در دستور کار قرار دارد.  

شاهسوندی در خصوص فرآیند شروع پروژه‌های راهسازی بیان داشت: برای آغاز پروژه‌های راهسازی ابتدا مبحث مطالعات آن پس از انجام فرآیند انتخاب مشاور صورت می‌پذیرد و بعد از آنکه مطالعات و نقشه‌ها آماده شد جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری براساس پروژه مربوطه به تهران و یا سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود.   

وی ادامه داد: پس از آنکه ردیف اعتباری پروژه مشخص شد فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام می‌پذیرد.  

در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۴۸۰ کیلومترآزادراه، بیش از دو هزار کیلومتر بزرگراه، دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه‌های اصلی، یکهزار و ۸۵ کیلومتر راه‌های فرعی و حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راههای روستایی موجود است.