شناسهٔ خبر: 120524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ انجام پذیرفت؛

صیانت از حقوق بیت‌المال و رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۹۸۶۰ میلیارد تومان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف، ۸۴ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۱۰۸ شهرِ این استان به ارزش ۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان از اولویت‌های این اداره‌کل است، اظهار داشت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

وی اذعان داشت: در نیمه نخست سالجاری بیش از ۸۴ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۱۰۸ شهرِ این استان، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است گفت: بازگشت این اراضی به بیت المال با اجرای ۱۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۶۲ مورد رفع تصرف فوری صورت پذیرفته است.  

وی افزود: با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۱۴.۳ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شد که ارزش آن در مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.  

قاری‌قرآن ادامه داد: ۷۰.۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان نیز رفع تصرف فوری شده است که مطابق با برآوردهای بعمل آمده ارزش آن ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است.  

وی بیان داشت: علاوه بر این موارد با پیگیری‌های بعمل آمده در شش ماهه ابتدای سالجاری چهار فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: بمنظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که براین اساس در نیمه نخست سال جاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۰۴ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.    

وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.