شناسهٔ خبر: 120534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام

۱۳۰ میلیارد ریال در ارتقای ایمنی محور ایلام-چوار هزینه شد

بهسازی محور ایلام چوار مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام گفت: اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال جهت ایمن سازی مسیر ارتباطی پرتردد ایلام-چوار هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام) سید زاهدین چشمه خاور تصریح کرد: به منظور ارتقا ایمنی، تسهیل تردد کاربران جاده ای و لزوم توجه به نگهداری راهها مجموعه راهداری استان نسبت به نصب و ارتقا این مسیر ارتباطی با بیش از ۵ کیلومتر نیوجرسی جایگزین گاردریل ها در محور ایلام – چوار محدوده ششدار اقدام کرده است.

وی بیان کرد: در این مسیر ارتباطی پرتردد بیش از پنج کیلومتر روکش آسفالت و سه ونیم کیلومتر عملیات شانه سازی مسیر انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام یادآور شد: در حال حاضر آسفالت در این مسیر در مراحل پایانی قراردارد و بعد از انجام عملیات آسفالت، ۴۲ کیلومتر خط کشی این محور انجام می شود.

چشمه خاور تاکید کرد: هدف نگهداری راه،تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت تردد ایمن است.

وی اضافه کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم کردن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.