شناسهٔ خبر: 120567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای کاهش تصادفات جاده ای صورت پذیرفت:

یک نقطه حادثه خیز دیگر در محور آشتیان – راهجرد ایمن شد

آشتیان مرکزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان از ایمن سازی یک نقطه حادثه خیز در کیلومتر ۲۳ محور "آشتیان – راهجرد" و اجرای طرح راهداری محوری در ۴۰ کیلومتر از این محور، با تلاش نیروهای راهداری آشتیان و بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات در اختیار آن اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، صابر کربلائی حسنی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان با اشاره به تلاش بعمل آمده برای ارتقای ایمنی در سطح و حاشیه محورهای مواصلاتی تحت پوشش گفت: وظیفه ذاتی و اصلی راهداران آشتیان، اقدام برای ایمن سازی هرچه بیشتر راهها در تمامی ایام سال است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اقدامات موثری برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در محورهای مواصلاتی شهرستان آشتیان بعمل آمده است که از آن جمله می توان به ارتقای ایمنی در محور آشتیان – راهجرد اشاره کرد.

کربلائی حسنی ضمن تأکید بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها و نقش بالقوه آن در کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن خاطرنشان کرد: پس از شناسایی نقاط پرحادثه و مستعد حادثه در محورهای تحت پوشش و اولویت بندی برای ایمن سازی آن، عملیات ایمن سازی یک پیچ خطرناک در کیلومتر ۲۳ محور آشتیان - راهجرد در آبان ماه سال جاری شروع و با بکارگیری هشت دستگاه ماشین آلات راهداری در اختیار این اقدام به نتیجه رسید تا کاربران جاده ای از این نقطه به سلامت عبور کنند.

به گفته وی برای ایمن سازی و اصلاح این قوس، ۵۰۰ متر عملیات زیرسازی و تعریض آن با همت راهداران بصورت امانی انجام و برای تکمیل این طرح یک دستگاه پل آبرو نیز به طول شش متر تعریض شد تا مشکلی در عبور عرضی و هدایت آبهای سطحی نیز ایجاد نشود.

حسنی افزود: محور آشتیان-راهجرد به طول ۴۰ کیلومتر با اقداماتی مانند ۴۰ هزار مترمکعب بارریزی بمنظور شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی، خط کشی طول مسیر، پاکسازی حریم راه از نخاله‌های ساختمانی در محدوده روستای کردیجان و مزرعه نو به میزان دو هزارمترمکعب، نصب انواع تابلو و علایم ایمنی به تعداد ۳۰۰ عدد، تعریض و ایمن سازی مقاطع پرتگاهی جاده با حجم بارریزی چهار هزار مترمکعب، ایمن سازی پنج نقطه پرتگاهی با نصب حفاظ گاردریل، احیاء و پاکسازی حریم جاده و ایجاد قـنو در طول مسیر بمنظور هدایت آب‌های سطحی انجام شد تا کاربران جاده‌ای در عبور از این مسیر سفری ایمن به همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به وجود پیچ های خطر ناک و وجود ترانشه در حاشیه راه از کیلومتر یک تا ۱۵ محور آشتیان - راهجرد، با بکارگیری یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه لودر و سه دستگاه کامیون کمپرسی پنج ترانشه با حجم ۳۵ هزار متر مکعب برداشته شد تا ایمن سازی این محور بطور کامل انجام و از خطرات احتمالی آتی جلوگیری شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان حفظ و نگهداری راه‌های موجود را یکی از مهمترین وظایف ذاتی راهداران برشمرد و در ادامه گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود با تکیه بر همت و اراده راهداران و بهره‌گیری از ظرفیت ماشین‌آلات و تجهیزات در اختیار توانستیم در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای برای جلب رضایت مردم شهرستان آشتیان برداشته و با انگیزه‌ای مضاعف و روحیه‌ای جهادی همچنان در پیشبرد اهداف سازمانی کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته تابلوهای ایمنی فاقد بازتاب این محور نیز تعویض شده و در مقاطع مورد نیاز تابلوهای جدید نصب شده است تا این محور از لحاظ تجهیز به تابلوهای ایمنی بی نیاز شود.

پاکسازی و تنقیه پلها، تعمیر رادیه و برید پلها، اجرای دریواسیون برای هدایت آبهای سطحی حاشیه راهها جهت عبور آب از پلها، اصلاح شیب شیروانی، رفع نقاط پرتگاهی، شانه سازی و تعریض شانه خاکی راه، تعمیر و بروزرسانی روشنایی های موجود در محور و نصب تابلوهای بتنی جهت نما در پایه تیرهای روشنایی از اهم اقدامات دیگری است که امسال برای ایمن سازی این محور انجام شده است.