شناسهٔ خبر: 120590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کردستان اعلام کرد:

افزایش ۱۷ درصدی تردد در جاده‌های کردستان

مرکز مدیریت راههای کردستان رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: تردد جاده‌ای در محورهای استان در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(کردستان) دانش زندی با اشاره به اینکه متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه در محورهای استان ۳۲۰ هزار تردد است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه بیش از ۵۶ میلیون و ۵۲۷ هزار تردد انواع وسایل نقلیه سنگین و سبک در محورهای استان به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راههای استان کردستان گفت: بر اساس آمارها ۱۳ درصد ترددهای جاده‌ای در استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به تردد وسایل نقلیه سواری است.

زندی با اشاره به این که آمار تردد وسایل نقلیه به سمت ورودی به استان در سال گذشته ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۳۸ تردد بوده است ادامه داد: در هفت ماهه اول امسال ۹ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۵۲۹ تردد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راههای کردستان افزود: بیش از ۹ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۷۰۸ تردد خروجی از استان ثبت شده که نسبت به آمار سال گذشته که ۸ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۳ تردد بوده نیز ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ وی جاده دیواندره- تکاب را کم ترددترین محور استان خواند و گفت: محورهای سنندج -کامیاران، سنندج دیواندره و بوکان- سقز پرترددترین محورهای استان در سال جاری بوده است.

زندی بیان کرد: اوج ترافیک در محورهای مواصلاتی استان مربوط به روزهای پنح شنبه و جمعه در ساعات ۱۱ تا ۱۳ و ساعات ۱۶ تا ۱۹ بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کردستان در پایان خاطرنشان کرد تلفن گویا ۱۴۱ به منظور اطلاع رسانی از وضعیت جاده‌های استان، آماده خدمت به هم استانی‌ها است.