شناسهٔ خبر: 120648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال:

رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی اسالم به خلخال تجهیزات زمستانی داشته باشند

جاده برفی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال با اشاره به بارش برف و بروز یخبندان از مسیرهای ارتباطی استان اردبیل به گیلان از رانندگان عبوری از این مسیرها خواست با احتیاط کامل رانندگی کنند و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، معروف خسروی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات خلخال گفت: بارش برف در جاده‌های ارتباطی خلخال - گیلان که از شب گذشته آغاز شده هم‌اکنون نیز ادامه دارد و ۵ الی ۸ سانتیمتر برف در سطح جاده بر روی زمین نشسته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح راه‌های خلخال به اسالم وپونل هردو برف روبی و نمک پاشی شده اظهارکرد:  با این حال به علت شدت حاکمیت هوای سرد، مه غلیظ و کاهش دید افقی هم اکنون عبور از گردنه سخت گذر الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم با احتیاط کامل امکان‌پذیر است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال بدلیل بارش برف همراه با برودت هوا و بروز یخبندان در محورهای کوهستانی به خصوص جاده های منتهی به استان گیلان از لغزندگی و کندی‌ تردد خودروها در این محور خبرداد و خاطرنشان کرد: به همراه داشتن تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ برای رانندگان عبوری از راه‌های خلخال - گیلان به رانندگان عبوری از این محورها توصیه می‌شود.

خسروی با اشاره به بارش برف پائیزی آمادگی راهداران این شهرستان را جهت انجام عملیات برفروبی با تمام تجهیزات یادآور شد و اظهار کرد: راهداران مستقر در راهدارخانه الماس خلخال از بامداد امروز با بکارگیری ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی اقدام به برف روبی، پاکسازی و نمک پاشی مسیرهای پوشیده از برف کرده و هم اکنون نیز در حال خدمات‌رسانی به مسافرین عبوری از راه‌های خلخال به پونل و اسالم هستند.

رئیس اداره هواشناسی  شهرستان خلخال هم گفت: با بارش برف پاییزی در مناطق مرتفع این شهرستان دمای هوای شهرستان به خصوص مناطق مرتفع از شب گذشته رو به کاهش گذاشته و دمای پیش از ظهر امروز شهر خلخال به ۲ درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با حداقل هوای روز قبل این شهر ۵ درجه سردتر شده است.

غلامرضا گلمرادی ادامه داد: بامداد امروز بیش از ۴ میلیمتر باران در سطح شهر خلخال باریده است که گزارش‌های ارسالی از ایستگاه‌های باران سنجی مناطق مختلف شهرستان بیش از این مقدار است.

وی افزود: با توجه به ورود جبهه هوای سرد و بارشی به منطقه بارش برف از ایستگاه روستای میانرودان از توابع بخش شاهرود خلخال به میزان ۵ سانتیمتر گزارش شده و همچنین کاهش دمای هوا در روزهای آتی بیشتر شده و بارش‌ برف نیز در ارتفاعات شدت خواهد گرفت.