شناسهٔ خبر: 120682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی:

هم‌افزایی دستگاه‌های عمرانی با یکدیگر و با نخبگان، موجب شتاب توسعه استان می‌شود

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم‌افزایی دستگاه‌های عمرانی با یکدیگر و با نخبگان و تشکل‌های تخصصی، موجب شتاب توسعه و آبادانی استان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، با بیان این ضرورت، اعلام برنامه‌های تحولی حوزه عمرانی استان و تاکید بر برنامه‌ها و اهداف مشترک دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آبادانی و عمران خراسان رضوی، گفت: هماهنگی بین دستگاهی و فی مابین مدیریت‌های تخصصی و تشکل‌ها، اصناف و سمن‌های مرتبط، می‌تواند فضای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را در استان متحول کند.

وی که در روز یکشنبه ۶ آذر جاری در نشست "رصدخانه تحول" و در جمع مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه عمران استان سخن می گفت افزود: مشارکت جویی از نخبگان حقیقی و حقوقی، کارآمدی تصمیمات را موثرتر کرده و تداوم اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر آنها را تضمین می‌کند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط، خواست تا به منظور تحقق این اهداف، فهرست کامل تشکل‌های مرتبط با خود و برنامه ارتباطی با آن را ، ظرف یک هفته ارائه کنند.

 خدایی با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی و تخصصی، خواستار نقش‌دهی به آنان در سرفصل‌های کاری دستگاه‌ها شد و دفتر فنی استانداری را موظف به نظارت بر این روند کرد.

 وی جذب تشکل‌ها و افراد نخبه و متخصص، تعامل با رسانه‌ها، تحول در روابط‌عمومی‌ها، تحرک در حوزه افکار عمومی، افزایش عملکرد دستگاه‌ها و ارتقاء سطح حضور در سامانه‌های ملی را از جمله سرفصل‌های اصلی برنامه‌های تحول حوزه عمرانی استان خراسان رضوی عنوان و بر تحقق زماندار و مطابق برنامه این معاونت تاکید کرد.

 خدایی از مدیران خواست تا پروژه‌های طرح تحول را در هر لحظه، رصد کرده و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای ضروری را به این منظور فراهم کنند.

 در این نشست عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی نیز مواردی را در خصوص تعاملات بین سازمانی با مدیران و مسئولان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در راستای حل گلوگاه‌ها مطرح کرد.

  در ادامه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز پیشنهاداتی را با هدف تحقق برنامه‌های مشترک و در حوزه افکار عمومی و آراء نخبگان، مطرح کردند.

 اعلام فهرست سامانه های اختصاصی دستگاه ها، اتخاذ ساز و کار همسو و مشترک، اطلاع رسانی به موقع و اقناع سازی افکار خاص و عموم، برگزاری نشست‌های منظم با سازمان های غیر دولتی و بخش خصوصی و ایجاد زمینه مشارکت برای فعالیت آنان، هم افزایی در جهت اتخاذ روش های خلاقانه تامین منابع و در نهایت، پیوند سازمان‌ها با هم، برای انجام کنش های هماهنگ و ادغام منافعشان برای رسیدن به هدف یکسان، از جمله پیشنهادات مدیران و کارشناسان در این نشست بود.

 این نشست برای اولین بار با دستور کار ایجاد انسجام در حوزه عمرانی استان در خراسان رضوی برگزار شده است.