شناسهٔ خبر: 120685 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس‌جمهور در اجتماع مردم جاسک:

تبدیل سواحل مکران به مرکز مهم اقتصادی و تجاری از اولویت‌های دولت است/ سرمایه‌گذاری در جاسک تضمین سرمایه و سود را به همراه دارد

رییسی رئیس جمهور گفت: امروز یکی از اولویت‌های دولت جبران عقب‌ ماندگی‌ها و تبدیل سواحل مکران به مرکز مهم اقتصادی و تجاری نه فقط برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بلکه برای سراسر کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی  روز گذشته 6 آذر پس از  بازدید از رژه یگان‌های نمونه نیروی دریای ارتش در جاسک، در اجتماع پرشور مردم این شهرستان، فعالیت تجاری و اقتصادی و اقتصاد دریا را از محوری‌ترین مسائل این منطقه عنوان کرد و گفت: در کنار برخی مشکلات زیرساختی نظیر احداث جاده و تامین آب شرب روستایی، بحث تجارت و داد و ستد و صید و صیادی از مسائل مهم و محوری در زمینه درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه است که باید به آن توجه جدی داشت.

رییس دولت سیزدهم اقتصاد دریا را موضوعی بسیار مهم برشمرد و افزود: می‌توان با کارهایی تلاش کرد تا اقتصاد دریا فعال شود و علاوه بر ایجاد درآمد برای منطقه و کشور، اشتغال و تولید را در کشور رونق دهیم.

رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز یکی از اولویت‌های دولت، جبران عقب‌ماندگی‌ها در این منطقه و تبدیل سواحل مکران به مرکز مهم اقتصادی و تجاری نه فقط برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بلکه برای سراسر کشور است.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌های این منطقه می‌تواند این سواحل را به نقطه بسیار مهم و راهبردی اقتصادی، تجاری، گردشگری و تولیدی در کشور تبدیل کند، تصریح کرد: دولت خدمتگزار بنا دارد با کمک شما مردم عزیز، با انگیزه و پرتلاش برای آبادانی این منطقه تلاش کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس‌جمهور صنایع‌دستی تولید شده به دست بانوان این منطقه را از دیگر ظرفیت‌های مهم اقتصادی جاسک برشمرد و افزود: به همه مسئولان و همچنین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهم که جاسک از جمله مناطقی است که سرمایه‌گذاری در آن هم تضمین سرمایه و هم تضمین سود را به همراه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه انجام مسئولیت‌های اجتماعی، اولویت دولت است، به شرکت‌های فعال بندر جاسک مأموریت داد در این‌باره فعالیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند.