شناسهٔ خبر: 120699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل خبر داد:

تخصیص ۱۵ میلیارد تومان به پروژه تونل دوم حیران از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور

سید حامد‌ عاملی استاندار اردبیل استاندار اردبیل از تخصیص ۱۵میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس‌جمهور به پروژه تونل دوم حیران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در بازدید از پروژه تونل دوم حیران که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام گرفت گفت: یکی از پروژه‌های مهم استان اردبیل در موضوع ترانزیت و همچنین ورود و خروج به مرکز استان و رفع گره‌های ترافیکی منطقه، پروژه تونل دوم حیران بوده که این تونل از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان دارای منابع مالی مناسبی است.

وی بر تلاش برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه جهت رفع گره‌های ترافیکی تأکید کرد و افزود : سهم پروژه تونل دوم حیران حدود ۱۵ میلیارد تومان از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مصوب سفر رییس‌جمهور به استان اردبیل بوده و مبلغ دیگری هم تا پایان آذر به این پروژه تخصیص خواهد یافت.

استاندار اردبیل با تقدیر از تلاش و پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: تأکید ما به نتیجه رساندن و آماده بهره‌برداری شدن این پروژه تا پایان خرداد سال آینده با تلاش پیمانکار و راه‌ و شهرسازی استان اردبیل است تا مشکلات ترافیکی مردم به‌ ویژه در روزهایی که با موج گردشگر مواجه هستیم، رفع شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر بازگشایی کل مسیر تونل به اتمام رسیده و تأخیرها در این زمینه نیز به ‌دلیل ریزش‌های حین بازگشایی بوده و کف‌ برداری نزدیک به نصف مسیر هم صورت پذیرفته است تا پس از آن لاینینگ نیز سریع‌تر انجام و پروژه آماده بهره‌برداری شود.

عاملی گفت: امیدواریم با منابع تخصیص‌یافته و همچنین اقداماتی که مقرر شده راه‌ و شهرسازی استان اردبیل برای تأمین بخش دیگری از اعتبارات پروژه انجام دهد، شاهد به بهره‌برداری رسیدن هر چه سریع‌تر این پروژه باشیم.