شناسهٔ خبر: 120720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

افزایش ۴۰ درصدی تردد در محورهای خراسان شمالی

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از افزایش ۴۰ درصدی وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی در ۸ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، گفت: طی این مدت بیش از ۶ میلیون و ۸۱۸ وسیله نقلیه وارد و بیش از ۶ میلیون و ۸۴۰ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۳۹.۳۴ درصد و ۴۰.۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس را دارای بیشترین تردد در این بازه زمانی عنوان کرد و افزود: محور صفی آباد – گراتی و بالعکس ( بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) کم تردد ترین محور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهارکرد: همچنین محور گرمه – میامی ( گرمه ) و بالعکس دارای بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین و محور آشخانه – چمن بید ( آشخانه ) دارای بیشترین سرعت متوسط تردد در این مدت است.

وی محور گرمه – چمن بید را دارای بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز دانست و ادامه داد: بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز در محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس به ثبت رسید.

مشتری همچنین ساعت اوج تردد در ماه گذشته را ساعت ۲۰  الی  ۲۲ ذکر کرد و گفت:  تردد وسایل نقلیه در جاده های خراسان شمالی توسط ۵۱ دستگاه تردد شمار ثبت می شود همچنین ۲۵ دوربین نظارت تصویری و ۳۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان فعال است.