شناسهٔ خبر: 120738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام:

آمادگی راهداری ایلام برای زمستان امسال

جلسه راهداری زمستانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، ۲۹۲ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۲۱ اکیپ راهداری و ۱۳ راهدارخانه ثابت و سیار، آماده ارائه خدمت در زمستان امسال هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاورعصر دوشنبه در نشست شورای راهداری زمستانی استان با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانه از ۱۵ آذرماه اظهار داشت: این تعداد راهدار شامل ۲۹۲ نیروی فعال راهداری در اختیار این اداره کل هستند که فعالیت آنها تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۲ در محورهای شهری و روستایی تداوم خواهد داشت.

وی افزود در حال حاضر در استان ۱۳ راهدارخانه ثابت و سیار وجود د ارد که برای استقرار ماشین آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده اند، البته بخشی از این راهدارخانه ها به اسکان کسانی که در جاده ها مانده و دچار مشکل می شوند اختصاص پیدا می کند.

چشمه خاور به تعداد ماشین آلات آماده شده برای اجرای طرح راهداری زمستانی اشاره کرد و گفت: ۲۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در بخش دولتی در اختیار راهداران قرار گرفته است تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی راه های شهری و روستایی در مواقع بارش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۲۱ اکیپ راهداری در بخش دولتی آماده خدمات رسانی هستند گفت: همچنین ۱۱ هزار تن  نمک و ماسه زمستانی خریداری و برای مواقع یخبندان در راهدارخانه های استان ذخیره شده است.

طرح راهداری زمستانه در استان ایلام از ۱۵ آذر سال جاری شروع و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانه بیش از ۳۴۵۲ کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند.

استان ایلام در یک منطقه سرد و معتدل کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.