شناسهٔ خبر: 120779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

بهسازی ۴ محله شهر بندرعباس و خمیر در قالب طرح بازآفرینی شهری

آسفالت محلات بندرعباس معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان، از اتمام عملیات بهسازی و آسفالت محلات مورد هدف طرح باز آفرینی شهری در بندرعباس و خمیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، مرتضی اسدی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و تکالیف ابلاغی برنامه های اجرایی اقدام مشترک، با توجه به ضرورت خدمات رسانی مطلوب به ساکنین محلات ناکارآمد جهت ایجاد شبکه دسترسی و نفوذ پذیری در محلات، ضمن توسعه متوازن و هم پیوند با شهر بندرعباس و خمیر و از طرفی دیگر، کمک به شکل گیری فضاهای پویا و مجهز شهری، این اداره کل اقدام به آسفالت معابر بافت فرسوده محلات شهرک توحید، سورو، جهانبار و سلمان فارسی بندر خمیر کرده است.

اسدی با اشاره به اینکه در قالب این پروژه اقداماتی نظیر قیر پاشی و اجرای آسفالت صورت گرفته است ، اظهار کرد: عملیات بهسازی این محلات با اعتبار افزون بر ۴۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات باز آفرینی شهری ایران در گستره ۳۱ هزار ۹۳۰ متر مربع به پایان رسید.

اسدی ادامه داد: این پروژه با همکاری شهرداری‌ها در راستای برنامه بازآفرینی شهری و جهت کمک به مردم ساکن در این محلات اجرا شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: هدف اصلی در اجرای طرح بازآفرینی شهری، حفاظت و صیانت از افرادی است که در سکونت‌گاه‌هایی با بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری زندگی می‌کنند و در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی با خطر روبه‌رو هستند.

اسدی همچنین از عملیات زیرسازی و آسفالت معابر محلات مورد هدف شهرستان بندرعباس در قالب طرح باز آفرینی شهری در آینده خبر داد.