شناسهٔ خبر: 120783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان فراهم شد

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر سایر شهرهای استان در زاهدان نیز فراهم شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

وی از تامین زمین برای ساخت ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان در برنامه چهار ساله خبر داد و افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون افزون بر ۲۰۵ هزار نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و همچنان این روند با توجه به استقبال مردم ادامه دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در خصوص شرایط لازم برای ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن گفت: متقاضی و افراد تحت سرپرستی باید فاقد زمین مسکونی و یا واحد مسکونی باشند و متقاضی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

مهدیار تصریح کرد: همچنین متقاضی باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن و مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال به شرط ارائه تعهد نامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد، همچنین متقاضی باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشد.