شناسهٔ خبر: 120808 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

آزادسازی بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع اراضی ملی و دولتی استان چهارمحال و بختیاری در آبان ماه

آزادسازی اراضی در چهارمحال و بختیاری فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد آبان ماه این یگان، از آزادسازی بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع اراضی ملی و دولتی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، ایرج صفری با اعلام این خبر گفت: در آبان ماه سال جاری ۳ مورد اجرای حکم رفع تصرف از اراضی ملی توسط نیروهای تحت نظر یگان حفاظت استان انجام شده است.

وی افزود: اراضی رفع تصرف شده در شهرستان بروجن و ارزش ریالی آن ها بالغ بر ۴۰۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین از رفع تصرف فوری بیش از ۱۳۰۰ متر مربع اراضی ملی در شهرهای چلگرد و فرخشهر در آبان ماه خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اراضی بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

سرهنگ صفری ادامه داد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی با سازماندهی نیروهای در اختیار، ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و اعاده به وضع سابق اقدام کرده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان نیز ضمن تقدیر از دقت نظر و توجه رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها، گفت: با توجه به مشاهده موارد تصرف اراضی ملی و دولتی در نقاط مختلف استان، در اجرای وظایف قانونی، با پیگیری از طریق مراجع قضایی و اخذ دستور و هماهنگی با کلانتری ها، نسبت به رفع تصرف از اراضی اقدام می‌شود.

سید احسان حسینی با اشاره به نقش مردم و گزارشات مردمی در اجرای مأموریت ها، از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را اعلام کنند.