شناسهٔ خبر: 120809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

رفع تصرف بیش از ۱۸ هکتار اراضی دولتی اردبیل به ارزش ۳۵۲ میلیارد تومان

مهدی نوظهور فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری، اقدام قانونی و رفع تصرف بیش از ۱۸ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۳۵۲ میلیارد تومان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، سرهنگ مهدی نوظهور فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری مامورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل با هماهنگی دستگاههای قضایی و انتظامی و در اقدامی مشترک توانستند بیش از ۱۸ هکتار از اراضی دولتی را رفع تصرف نمایند که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی به ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده اشاره کرد و گفت: ۳۵۲ میلیارد تومان ارزش رفع تصرفات اراضی از اول سالجاری در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر ، خلخال ، گرمی و نمین تا به حال بوده که مامورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی اردبیل در ۱۳ ماموریت اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده و تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل شد.

نوظهور از همراهی فرماندهان انتظامی استان‌، شهرستان‌ها و مسئولان قضائی در همکاری و همراهی با این مجموعه قدردانی کرده و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی ملی است.

وی از اجرای احکام ۱۲۳۰۹۹ مترمربع خبر داد و گفت: اجرای احکام مذکور به ارزش ۷۱ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این اتفاق در سایه پیگیری‌ها و تلاش‌ها حاصل شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری و پلیس پیشگیری و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان با توزیع بروشور اطلاع رسانی در حال انجام است و امیدواریم نتایج آن ارتقا آگاهی مردم برای مقابله قانونی با متصرفین به اراضی بیت المال باشد.

نوظهور افزود: درسالجاری نیز همانند سال‌های قبل همچنان بحث کنترل اراضی تحت‌پوشش راه و شهرسازی استان اردبیل را به جد پیگیری کرده و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه‌ ابلاغی صیانت کرده و شناسایی اراضی تصرف شده را ادامه خواهیم داد.