شناسهٔ خبر: 120821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی بهره‌برداری فاز اول پروژه آزاد راه مراغه – هشترود

آزاد راه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به شهرستان مراغه به همراه مجری طرح های آزاد راهی شمال غرب کشور و مدیرکل سازمان بازرسی منطقه شمال غرب و معاونین ایشان، از پروژه آزاد راهی مراغه- هشترود بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان شرقی )، بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، بصیری مجری طرح های آزاد راهی شمال غرب کشور و قاسمی وند مدیرکل سازمان بازرسی منطقه شمال غرب و معاونین ایشان و دیگر کارشناسان همراه از پروژه آماده به بهره برداری آزاد راه مراغه- هشترود بازدید به عمل آورده و نسبت به آماده سازی کامل آن برای ایجاد ترافیک در این مسیر به گفتگو نشستند.

جاده  دو  طرفه قدیم مراغه – هشترود طبق آمار سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور یکی از راه های مواصلاتی غیر ایمن در کشور محسوب می شود. آمار بالای تصادفات و سوانح منجر به فوتِ حاصل از آن گواه این مطلب است.

احداث آزاد راه مراغه – هشترود علاوه بر افزایش در سطح ایمنی و کیفیت بهره برداری مسیر سبب کاهش میزان تصادفات و خسارات جانی و مالی، کاهش هزینه های رفت و آمد و صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان خواهد شد.

آزاد راه مراغه- هشترود بخشی از محور ترانزیتی هشترود- مراغه – تمرچین می باشد و به وسیله آن اتصال به اربیل و اقلیم کردستان عراق برقرار می گردد. این محور جایگاه چهارم در حجم بار ترانزیتی از مرزهای کشور را به خود اختصاص داده است.

این آزاد راه شامل دو بخش – یک قطعه به طول ۶ کیلومتر در سمت شرق آزادراه زنجان – قزوین جهت اتصال هشترود به این آزاد راه و چهار قطعه جمعا به طول ۱۰۴ کیلومتر در غرب آزاد راه  زنجان- تبریز جهت اتصال به شهرستان های مراغه، بناب، ملکان، عجب شیر، میاندوآب، سقز، بانه و نقده ساخته شده و بهره برداری خواهد شد.

از اهداف و مزایای این آزاد راه میتوان به کاهش طول مسیر به میزان ۲۰ کیلومتر، کاهش زمان مسیر، کاهش مصرف سوخت و افزایش اشتغالزایی، کاهش تصادفات جاده ای و سوهولت جابجایی بار و مسافر از استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و کردستان عراق به سمت پایتخت اشاره کرد.