شناسهٔ خبر: 120826 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی گزارش داد:

افزایش ۴۶ درصدی بودجه پیشنهادی سازمان مجری برای ۱۴۰۲+ پیوست

مهدی نورایی مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها گزارشی از بودجه اصلاحی و پیشنهادی سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  در پی برگزاری مجمع عمومی بررسی و تصویب بودجه اصلاحی و پیشنهادی سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی مهدی نورایی مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها نکاتی از گزارش بودجه اصلاحی ۱۴۰۱ و پیشنهادی  ۱۴۰۲ سازمان مجری را بیان کرد.

افزایش ۴۶ درصدی بودجه پیشنهادی سازمان مجری برای ۱۴۰۲

مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها با بیان اینکه بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۲ سازمان مجری با ۴۶ درصد افزایش درنظر گرفته شده است ، افزود:  تعداد کارمندان و کارگران سازمان هم در بخش تولید و چه در بخش اداری و عمومی، در سال ۱۴۰۱ هیچ تغییری نسبت به سال ۱۴۰۰ نداشته و فقط ۱۰ کارمند در سال ۱۴۰۲ در ردیف سایر کارکنان اضافه خواهد شد.

پیشنهاد افزایش ۲۰۰ درصدی بودجه در تحقیقات و پژوهش برای سال ۱۴۰۲

نورایی ،‌تصریح کرد: سرمایه گذاری در تحقیقات و پژوهش پروژه های سازمان در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۳ درصد تحقق یافته است و درخواست ۶۶ درصد کاهش در بودجه اصلاحی شده است. با این حال درخواست افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در تحقیقات و پژوهش در بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۲ شده است که با توجه به عملکرد سال جاری، افزایش میزان مذکور، قابل قبول است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در بودجه پیشنهادی با توجه به گستره پروژه‌ها ۶۵۴ درصد افزایش درخواست شده است، گفت: بطورکلی منابع و مصارف در شش ماهه اول ۱۴۰۱، صرفا ۱۷ درصد تحقق یافته است .

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح مهمترین و کوچکترین  پروژه سازمان مجری در سال ۱۴۰۰ توضیح داد:  پروژه مصلی با جمع کل مبلغ ۱۴.۵۵۵.۴۶۶ میلیون ریال اعتبار مهمترین پروژه سازمان بوده است و کوچکترین پروژه سازمان، مطالعه و احداث ادارات استان البرز و ندامتگاه مرکزی شیراز با جمع کل هزینه ۸۴۱ و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بوده است.

اتمام فاز نخست مصلی امام‌خمینی(ره) در سال جاری

وی خاطرنشان کرد: پرهزینه ترین پروژه در درخواست بودجه ۱۴۰۲، طرح (مطالعه، تملک و توسعه مجلس شورای اسلامی) با پیش بینی جمع کل بودجه  ۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال و پس از آن پروژه (مطالعه و احداث ورزشگاه های خرم اباد، الیگودرز، بروجرد، شهرکرد، اردبیل، بناب و گنبد کاووس) با جمع کل هزینه ۶.۹۰۰.۰۰۰ ریال است.

 نورایی نماینده تام‌الاختیار وزیر در این سازمان ابراز امیدواری کرد: در سال جاری و سال ۱۴۰۲ سطح پروژه‌های سازمان خصوصاً با توافقاتی که در خصوص ساخت  مصلی‌های کشور و حوزه‌های علمیه صورت گرفته است، ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت و تا پایان سال جاری  فاز اول مصلی امام خمینی ره به اتمام برسد.

دانلود پیوست