شناسهٔ خبر: 120828 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

بارش‌پراکنده، وزش باد و انباشت آلاینده‌های جوی در پایتخت/ پیش‌بینی بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات

آلودگی هوا- بندرعباس کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام انباشت آلاینده های جوی در تهران، بارش پراکنده باران و وزش باد را پیش‌بینی کرد و بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات را به شکل برف گزارش کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۹ آذر  و روزهای آینده تشریح کرد و گفت:امروز در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، زنجان، همدان و غرب مازندران، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این شرایط در روزهای پایانی هفته برای سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.همچنین فردا در غرب و بخش‌هایی از جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار پراکنده را شاهد هستیم. 

گودرزی ادامه داد: شنبه در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال‌غرب و  برای یکشنبه در شمال‌شرق و ارتفاعات و دامنه های البرز بارش باران قابل پیش‌بینی است.

به گفته کارشناس هواشناسی، طی این ۵ روز بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف مشاهده می‌شود.

گودرزی برای امروز در شهرهایی مثل تهران، کرج، اراک و اصفهان انباشت آلاینده های جوی را پیش‌بینی کرد و نوید داد فردا شرایط برای بارش‌های پراکنده و وزش باد در استان تهران فراهم خواهد شد.همچنین در هفته‌های آتی دریای‌خزر و آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی شد.

وی افزود: بیشینه هوا در ایستگاه مهرآباد به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد و هوای تهران در روزهای آتی سردتر خواهد شد.