شناسهٔ خبر: 120832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

بیش از ۱۳ هزار خودروی سنگین گلستان در ۸ ماه سال جاری گواهی معاینه فنی گرفتند

راهداری گلستان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از ۱۴ هزار و ۹۲۳ آزمون معاینه فنی انجام شده برای سه هزار و ۳۳۷ دستگاه خودروی سنگین استان در طول ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۳ هزار و ۳۹۴ خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) سلمان گل رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:  از ۱۴ هزار و ۹۲۳ آزمون معاینه فنی انجام شده برای سه هزار و ۳۳۷ دستگاه خودروی سنگین استان در طول ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۳ هزار و ۳۹۴ خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شدند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: معاینه فنی انجام شده توسط دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان‌های گرگان و علی آباد کتول این آزمون ها را انجام داده و برگ های معاینه فنی خودروهای سنگین را صادر کردند.

به گفته وی، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ایمنی وسایل نقلیه سنگین، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان جهت نظارت بر عملکرد صحیح مراکز معاینه فنی سنگین علاوه بر انجام بازدید های مشترک دوره ای از مراکز با حضور نمایندگان محیط زیست و پلیس راهور، جهت کنترل روزانه فعالیت مراکز معاینه فنی به صورت برخط از طریق سامانه سیمفا اقدام می کند.

گل ادامه داد: معاینه فنی خودرو یکی از اقداماتی است که تمامی رانندگان خودرو باید در بازه های زمانی مشخص با هدف بررسی و تست میزان آلایندگی و وضعیت سلامت خودرو به لحاظ ایمنی و کارایی انجام دهند.