شناسهٔ خبر: 120855 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

مطالعه ۳۱۰ کیلومتر راهسازی استان اصفهان

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر این اداره کل در سطح استان ۳۰ قرارداد مشاوره منعقد کرده است که ۱۲ مورد آن صرفاً مطالعه راهها بوده و براین اساس ۳۱۰ کیلومتر راه در دست مطالعه است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، اظهار داشت: این اداره کل هرساله براساس عملکرد سالانه، احداث راه در سال پیش‌رو را پیش‌بینی میکند و مطابق با پیش‌بینی صورت گرفته صفر تا صد ساخت آن محورها را در دستور کار قرار می‌دهد.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های احداث راه با مشکلاتی از جمله منابع مالی مواجه است، اذعان داشت: با توجه به برآوردها هم اکنون ساخت یک کیلومتر بزرگراه به صورت چهار خطه با عرض هفت متر و ۴۰ سانتیمتر آسفالت، حدود ۶.۵ تا ۷ میلیارد تومان بسته به موقعیت مکانی آن در سطح استان هزینه دارد.  

شاهسوندی با بیان اینکه معمولا فرآیند راهسازی از مطالعات آن آغاز می‌شود عنوان کرد: براساس فراخوانِ این اداره‌کل، انتخاب مهندس مشاور مجرب از میان مهندسان مشاوری که ارزیابی‌های فنی و کیفی آن‌ها صورت گرفته و در فرآیند مناقصه شرکت کردند انجام و کار مطالعات آغاز می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در مطالعات راهسازی پارامترهای اقتصادی، خدمات‌دهی، محل عبور، الزامات زیست‌محیطی و پدافند غیر عامل در نظر گرفته می‌شود گفت: در حال حاضر این اداره‌کل  در سطح استان ۳۰ قرارداد مشاوره منعقد کرده است که ۱۲ مورد آن صرفاً مطالعه راه‌ها بوده و بر این اساس ۳۱۰ کیلومتر راه در دست مطالعه است.  

شاهسوندی خاطرنشان کرد: پس از اتمام مطالعات یک پروژه، بررسی‌های لازم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام می‌شود و در صورت تصویب طرح، اعتبارات و اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می شود و نهایتاً فرآیند انتخاب پیمانکار و عملیات اجرایی محور آغاز می‌شود.