شناسهٔ خبر: 120877 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت:

تخلیه و بارگیری میلیون ۱۴۲ میلیون تن کالا در بنادر ایران تا پایان آبان ۱۴۰۱/ ضرورت توسعه بندر امیرآباد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۱۰ میلیون تن

بندر امام ضرورت توسعه بندرامیرآباد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۱۰ میلیون تن، پیشنهاد اصلاح ساختار اداری واحدهای بازرسی به سازمان امور اداری- استخدامی، از اولویت‌های دولت تبدیل سواحل مکران به مرکز مهم اقتصادی، ایجاد ۹ اسکله جدید در بنادر مسافری بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه بنادر و  دریانوردی در هفته گذشته شامل ضرورت توسعه بندرامیرآباد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۱۰ میلیون تن،پیشنهاد اصلاح ساختار اداری واحدهای بازرسی به سازمان امور اداری-استخدامی، از اولویت های دولت تبدیل سواحل مکران به مرکز مهم اقتصادی و ایجاد ۹ اسکله جدید در بنادر مسافری است.

 استفاده از فرصت و ظرفیت‌های عظیم دریا به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود

فرمانده معظم کل قوا در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش تاکید کردند که استفاده از فرصت و ظرفیت‌های عظیم دریا به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

تبدیل سواحل مکران به مرکز مهم اقتصادی و تجاری از اولویت‌های دولت است

رئیس جمهور گفت: امروز یکی از اولویت‌های دولت جبران عقب‌ ماندگی‌ها و تبدیل سواحل مکران به مرکز مهم اقتصادی و تجاری نه فقط برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بلکه برای سراسر کشور است.

ضرورت توسعه بندرامیرآباد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۱۰ میلیون تن

معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه بندرامیرآباد به تنهایی با بنادر کشور در ساحل دریای خزر برابری می‌کند بر ضرورت توسعه بندرامیرآباد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۱۰ میلیون تن در سال تأکید کرد.

۹ اسکله جدید در بنادر مسافری ایجاد می‌شود 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دریانوردی بر تداوم حرکت آن سازمان برای تحقق سیاست‌های دولت سیزدهم و توسعه اقتصاد دریامحور تاکید کرد: برای بنادر کوچک تا دهه فجر امسال خبرهایی خوبی خواهیم داشت.

پیشنهاد اصلاح ساختار اداری واحدهای بازرسی به سازمان امور اداری-استخدامی

معاون وزیر و شهرسازی رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه در بازرسی سازمان بنادر را بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: اساس سیاست‌ها و اولویت بازرسی در بنادر با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف دنبال می‌شود.

تخلیه و بارگیری میلیون ۱۴۲ میلیون تن کالا در بنادر ایران تا پایان آبان ۱۴۰۱

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان آبان سال جاری، معادل ۱۴۲میلیون و ۷۶۸ هزار و ۹۸۳ تن بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.