شناسهٔ خبر: 120919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

واگذاری زمین به ۳۱۴ خانواده معظم شهدای سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از واگذاری ۸۳ قطعه زمین به ۳۱۴ خانواده معظم و ایثارگران شهدای استان از سال ۹۹ تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت سیستان و بلوچستان که با حضور معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار داشت: ۸۳ قطعه زمین این مدت در قالب ۱۴۹ قرار داد به خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان های زاهدان، خاش و سراوان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین واگذاری اراضی صورت گرفته این مدت با ۲۳۸ خانواده معظم شهدا و ایثارگران به شهرستان زاهدان اختصاص دارد، گفت: واگذاری اراضی صورت گرفته در قالب گروه های دو، سه و ۶ خانواری ویژه جانبازان بالای ۷۰درصد و قطع نخاع و خانواده معظم شهدا بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه فضای سرزمینی سیستان و بلوچستان و ویژگی‌های خاص جغرافیایی و ژئوپلیتیکی و همسایگی آن با کشورهای افغانستان و پاکستان موقعیت امنیتی این استان را در وضعیت ویژه قرار داده که در این شرایط حساس نیروهای نظامی و امنیتی نبض امنیت را در دست گرفته و فراتر از هستی شان با بخشش جان و زندگی خود امنیت و آرامش را به مردم ایران هدیه کردند این اداره کل بر خود وظیفه می داند با استفاده از همه ظرفیت ها به ارائه خدمات نظیر واگذاری زمین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بپردازد.

اکبری تاکید کرد: بر اساس قول مساعد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اگر استان زمین تامین کند این بنیاد از ظرفیت سازندگان ملی برای خانه دار شدن هر چه سریعتر خانواده معظم شهدا استفاده خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان یک هکتار زمین در زاهدان با کاربری مسکونی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهد داد تا با همکاری این بنیاد تا دوسال آینده واحدهای مسکونی ساخته شده نیاز خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان را تامین نماید.