شناسهٔ خبر: 120956 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مالکی تشریح کرد:

تکالیف سازمان ملی مسکن در تأمین مالی و مولد سازی دارایی ها

ببینید / ارسلان مالکی به عنوان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب شد سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح تکالیف این سازمان در تأمین مالی طرح ها و پروژه ها، بر مولد سازی دارایی ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی در نشست با سرپرست وزارت راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه تصریح کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن در کشور باید طی چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود که سازمان ملی زمین و مسکن تأمین زمین مورد نیاز را عهده دار است.

تحویل 140 هزار هکتار زمین از منابع طبیعی در یکسال گذشته

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن بیان داشت: در یکسال گذشته 140 هزار هکتار زمین از منابع طبیعی تحویل گرفته شده که مراحل تبدیل آن با همکاری شورای عالی شهرسازی و معماری در حال انجام است.

وی افزود: طرح های حمایتی مسکن و تحقق وعده دولت در سازمان ملی زمین و مسکن با تأمین مالی برای این طرح ها و تکمیل خدمات روبنای و زیر بنایی در دست انجام است و بر این اساس مولد سازی دارایی های این سازمان بنابر تکالیف قانونی از مأموریت های پیش روز خواهد بود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن مأموریت دیگر این سازمان را اتمام پروژه های نیمه تام مسکن مهر و تکمیل خدمات روبنایی این طرح برشمرد و یادآور شد: پروژه های مشارکتی ساخت مسکن نیز بخش دیگری از امور در حال انجام در این سازمان است که به جدیت پیگیری خواهد شد.

حفاظت و مستند سازی املاک و مستغلات

مالکی اظهار داشت: حفاظت و مستند سازی املاک و مستغلات با حدنگار که در تفاهم با سازمان ثبت اسناد واملاک تسریع شد از دیگر مأموریت های سازمان ملی زمین و مسکن است که در سال های گذشته این موضوع مفغول مانده است.

وی توضیح داد: مکانیزه کردن مدیریت پروژه ها و نظارت بر آن ها طبق نظام سنتی پیش می رود که باید تغییر یابد و حتما به سامانه مدیریت زمین و ثبت اراضی و مستغلات نیاز داریم.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تأکید کرد: این اراده در هیأت مدیره و معاونان سازمان برای انجام مأموریت های محوله وجود دارد و برای تسریع همکاری با  معاونت ها و سازمان و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان ها خارج از وزارتخانه برای تسریع و انجام وظایف محوله ادامه خواهد یافت.

نهم آذرماه 1401، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات علیرضا فخاری ریاست پیشین سازمان ملی زمین و مسکن، طی حکمی از سوی شهرسازی افندی زاده ارسلان مالکی به عنوان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب شد.