شناسهٔ خبر: 120971 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تقویت سامانه بارشی در سواحل خزر/پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تقویت سامانه بارشی، از بارش به شکل برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ آذر تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مناطقی از شمال شرق کشور باران پیش‌بینی می‌شود که بیشترین بارش‌ها مربوط به استان‌های ساحلی دریای خزر است.

رفیعی بیان کرد: بارش باران برای دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب کشور، ارتفاعات  و دامنه‌های جنوبی البرز و در روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، تداوم دارد.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، بخش‌هایی از استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال استان بوشهر و شمال غرب فارس نیز بارش خواهند داشت.همینطور بخش‌هایی از استان بوشهر، هرمزگان، اصفهان، کرمان و فارس از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

 کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه فعالیت این سامانه تقویت می‌شود و بارش‌ها در جنوب‌غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب کشور، مرکز و شرق کشور ادامه خواهد یافت.

او بیشترین بارش ها را  مربوط به ارتفاعات زاگرس مرکزی دانست و  ادامه داد: به طور کلی بارش ها در ارتفاعات البرز مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود

 به گفته کارشناس هواشناسی، در نوار شمالی کشور و نوار جنوبی البرز کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه پیش بینی می‌شود و طی روزهای آینده آب‌های خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: در مناطق سردسیر لغزندگی جاده ها، کاهش دید را در پی دارد و تجهیزات زمستانی برای رانندگان به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی ضروری است.

 وی افزود: تهران امروز آسمانی نیمه ابری و غبار آلود دارد که در ساعات پایانی شب بارش پراکنده و خفیف نیز قابل مشاهده است.بیشینه دما در تهران بین ۱۲ درجه و کمینه دما ۹ درجه بالای صفر متغیر است.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: سردترین نقطه کشور منطقه بویین و میاندشت در استان اصفهان و گرم‌ترین نقطه نیز با دمای ۳۳ درجه در بندر دیر در استان بوشهر و عسلویه گزارش شده است.