شناسهٔ خبر: 120993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن شهرستان مانه و سملقان؛

بررسی احداث شهرک جدید نهضت ملی مسکن در آشخانه/ آغاز آماده سازی زمین شهر قاضی توسط شهرداری در قالب طرح نهضت ملی مسکن

شورای مسکن مانه و سملقان خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن شهرستان مانه و سملقان بحث احداث شهرک جدید مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر آشخانه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جلسه شورای مسکن شهرستان مانه و سملقان روز پنجشنبه مورخ دهم آذر ماه ۱۴۰۱ با حضور بهادری، فرماندار شهرستان مانه و سملقان، قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر اعضا در محل فرمانداری شهرستان برگزارشد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه گفت: در شهرستان مانه و سملقان بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۹۹۴ متقاضی حائز شرایط شناخته و ۲۹۵۷ متقاضی نیز تایید نهایی شدند و ۱۰۹ خانوار نیز دارای ۳ فرزند به بالا جهت مراحل اداری درخواست خود را ثبت کردند.

وی به بحث احداث شهرک مسکونی جدید در شهر آشخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود زمین مناسب و دسترسی به زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر آشخانه، ۶۰ هکتار از زمین های دولتی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن واقع در اراضی ضلع شرقی شهرک صنعتی آشخانه شناسایی شده است که در قالب شهرک مسکونی جدید در طرح نهضت ملی مسکن در حال بررسی موضوع هستیم و انشالله با اجرای این شهرک مشکل نهضت ملی مسکن در شهر آشخانه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد : طی هفته آینده آماده سازی زمین شهر قاضی  به مساحت ۱/۸ هکتار توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر قاضی آغاز خواهد شد.